úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Průzkum: Trh coworkingových kanceláří může v budoucnu posílit

27.04.2020  |  Petr Bayer

Z průzkumu mezi 36 tuzemskými provozovateli coworkingových center a servisovaných kanceláří vyplynulo, že 63 % z nich se domnívá, že je současná krize nijak kriticky neovlivní. Čtvrtina upevnila spolupráci se současnými klienty a 4 % dokonce očekávají růst poptávky po odeznění pandemie. Firmy totiž budou vyžadovat větší flexibilitu v délce nájemních smluv i velikosti kanceláří.

Celkem 34 dotazovaných provozovatelů mají v současnosti centra otevřená a zesilují v nich hygienická opatření. „Každý den probíhá důkladná dezinfekce prostor. Například společnost Regus ve všech svých provozovnách provádí v noci hloubkovou dezinfekci a během dne průběžně čistí exponované plochy,“ říká Lenka Hrudíková z CBRE. „Klienti, kteří mají členství v coworkingovém sdíleném prostoru, se zdarma přesunuli do menších kanceláří. I když se coworkingy nacházejí v budovách s kvalitní vzduchotechnikou, někteří provozovatelé navíc zajistili speciální čističky vzduchu, které zachycují patogeny,“ dodává.

Většina respondentů se shodla, že převážná část klientů servisovaných kanceláří i coworkingu v současnosti pracuje z domova a do práce chodí pouze omezeně anebo jen v některé dny. Z toho důvodu se často objevují požadavky na odklad plateb za členství či jeho pozastavení. Nechybí ani výzvy k poskytnutí slevy anebo prominutí členského poplatku za dobu, kdy klient kanceláře nevyužívá. Kromě toho 25 center uvedlo, že 10 % jejích klientů členství vypovědělo. Čtyři centra zaznamenala úbytek větší než 20 %. Šest center nepřišlo ani o jediného klienta a další evidují rostoucí poptávku od nových členů z jiných segmentů podnikání.

„Téměř polovina dotazovaných uvedla, že i přes současnou krizi dostává nové poptávky od potenciálních klientů, a to zejména od firem z nyní prosperujících oborů jako třeba z IT. Některé společnosti navíc začaly využívat servisované kanceláře jako druhé zázemí k rozprostření rizik nákazy anebo jako pracovní místo pro zaměstnance, kteří doma nemají ke své práci ideální pracovní podmínky,“ uvádí Hrudíková.

Dallší články k tématu 

 

Odběr newsletteru

Aktuality

13.06.2023 Soutěž ČDS zná vítěze, Skypaper ocenil silnici v CHKO Slavkovský les

Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…

23.05.2023 Skypaper opět hlavním mediálním partnerem prestižní stavební soutěže ČDS

Jubilejní 20. ročník prestižní celostátní soutěže Česká dopravní stavba, technologie a inovace (ČDS) vyhlásí vítěze…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Co by nejvíce pomohlo ve vaší firmě překonat současné energetické potíže?

masívnější podpora obnovitelných zdrojů (soláry, větrníky...)
 
přehodnocení podmínek Green Dealu především co se týká racionality při dosažení termínů bezuhlíkové ekonomiky
 
dočasné pozastavení odklonu od uhlí po dobu nezbytně nutnou k překonání energetické krize
 
větší podpora energetických úspor (inovační technologie, kontrola plýtvání...)
 

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« duben 2024 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce