úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Firmy mohou snáze získat top kanceláře, na trhu již 100 tisíc m2 k podnájmu

Ilustrační foto
21.09.2020  |  Petr Bayer

Jen za poslední měsíc se zdvojnásobila z 50 na 100 tisíc čtverečních metrů volná plocha kanceláří, kterou nabízejí nájemníci k podnájmu. Jedná se o příležitost zejména pro malé firmy do 50 zaměstnanců, které si nyní mohou kvůli koronavirové krizi dovolit prestižní „A“ kancelářské budovy určené větším korporacím. A to za výhodných podmínek, často s lepší cenou či vyšší flexibilitou závazku oproti standardním pětiletým kontraktům.

„Tuzemské firmy v nájmu mají nyní přebytečnou kapacitu kanceláří a rádi si k sobě najdou menšího partnera na podnájem. Výjimkou nejsou podnájmy ani o velikosti 4000 m2, nejčastěji se však dnes na trhu nabízejí podnájmy o velikostech 300, 400 či 500 m2. Tyto nabídky jsou většinou neveřejné a délka jejich závazku je odvislá od nájemních smluv. Je možné najít i velmi flexibilní závazky kolem roku či dvou let, které mohou být pro menší firmy atraktivní,“ říká Radek Procházka, partner společnosti Prochazka & Partners.

Tuzemské firmy do 50 zaměstnanců, které souhrnně zaměstnávají milion pracovníků v ČR, si ve velkých městech mohou skokově polepšit, a posunout se tak do lepších kanceláří. Cílem nájemců, kteří k sobě hledají podnájemníky, je samozřejmě minimalizovat ztráty z nájmu za nevyužívané prostory. Řada firem kromě plošného propouštění zavedla ve velké míře i home office a v průměru je tak třetina kanceláří na trhu nevyužívaných, ačkoli jsou dle oficiálních statistik obsazené.

„Výhodou podnájmu je pro zájemce o tyto prostory okamžitá a kvalitní vybavenost. Jedná se povětšinou o vysoký standard kanceláří a moderní design, kdy se v předkrizových letech v rámci konkurenčního boje o talenty na vybavení nešetřilo. Samozřejmostí je nutnost oddělit případného podnájemníka od zbývajících prostor kanceláře, jedná se však z pohledu investic o minimální náklad vůči vlastní výstavbě či rekonstrukci,“ říká Radek Vlček z Prochazka & Partners.

V rámci koronavirové krize je pro nájemce z pohledu kanceláří také důležité mít k dispozici kvalitně vybavené telekonferenční místnosti či se na pracovištích, kde je možný home office, přizpůsobit režimu desk-sharingu (sdílené pracovní místo) s možností uzamknout si osobní věci do skříňky. I díky tomu pak není nutné pro nájemce využívat 100% pronajaté kapacity a lze k sobě hledat podnájemníka.

Další články k tématu 

 

Odběr newsletteru

Aktuality

15.09.2020 Skypaper hlavním mediálním partnerem konference Chytrá a čistá mobilita

Dopravní trendy budoucnosti jsou hlavním tématem 7. ročníku konference Chytrá a čistá mobilita, která se uskuteční…

27.02.2020 Časopis Skypaper opět v porotě ČDS a udělí cenu za celospolečenský přínos

Již 17. ročník celostátní soutěže Česká dopravní stavba (ČDS) přijímá přihlášky za zvýhodněných podmínek do 6. dubna…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Jaký vývoj očekáváte ve vaší stavební firmě v roce 2021?

růst nad 5 %
 
růst do 5 %
 
stagnaci
 
pokles do 5 %
 
pokles nad 5 %
 

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« říjen 2021 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce
Souhlasím.
Tato stránka využívá cookies za účelem zkvalitňování svých služeb. Setrváním na této stránce dáváte souhlas s jejich užitím.