Zvýšení traťové rychlosti až na maximálních 160 km/h přinese rekonstrukce traťového úseku Valašské Meziříčí – Hustopeče nad Bečvou, která byla právě zahájena. Investorem akce s celkovými náklady přesahujícími 1,54 miliardy korun je Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Projekt bude spolufinancovaný EU z programu Nástroj Evropské unie pro propojení Evropy (CEF), maximální výše dotace bude činit 1,19 miliardy Kč. Dokončení stavebních prací je naplánováno na prosinec 2020.
Předmětem projektu je rekonstrukce železničního spodku včetně odvodnění a umělých staveb, dále dojde ke zřízení nového železničního svršku, trakčního vedení a zabezpečovacího zařízení nejen na trati, ale také ve stanici Lhotka nad Bečvou. Rekonstruovány budou železniční mosty a propustky, část propustků bude zrušena. Součástí stavby je i příprava na dálkové ovládání zabezpečovacího zařízení z centrálního dispečerského pracoviště v Přerově.
Ve stanici Lhotka vznikne nové ostrovní nástupiště s výškou 550 mm nad přilehlými kolejnicemi s mimoúrovňovým bezbariérovým přístupem novým podchodem. Přístupové rampy a schodiště včetně části nástupiště budou zastřešeny, přestavěna bude většina výpravní budovy, nepotřebná část bude zbourána.
V úseku Hustopeče nad Bečvou – Lhotka nad Bečvou bude zřízen zkušební úsek železničního svršku s novým typem betonových pražců. Součástí prací je úplná přestavba silničního nadjezdu v Hustopečích v lokalitě Valcha na silnici III/03561. Komunikace na mostní konstrukci bude mít volnou šířku 6 metrů, bude tedy dvoupruhová proti dosavadní jednopruhové. V lokalitě Střítežík bude nově zřízen železniční most, který umožní mimoúrovňové křížení budoucí cyklostezky s železniční tratí podjezdem. Ve Lhotce na náspu silnice III/03562 se zřídí nový chodník oddělený betonovými svodidly od vozovky silnice. To přispěje ke zlepšení bezpečnosti pěšího provozu mezi stanicí a zastávkou autobusů.
Stavba bude realizována v několika etapách v návaznosti na předem sjednané výluky kolejí. Náhradní autobusová doprava bude zavedena jen v případě ojedinělých krátkých výluk obou traťových kolejí, bez kterých nelze realizovat některé stavební objekty (například osadit novou nosnou konstrukci nadjezdu). Zhotovitelem stavby jsou STRABAG Rail a Elektrizace železnic Praha.
Dopravní trendy budoucnosti jsou hlavním tématem 7. ročníku konference Chytrá a čistá mobilita, která se uskuteční…
Již 17. ročník celostátní soutěže Česká dopravní stavba (ČDS) přijímá přihlášky za zvýhodněných podmínek do 6. dubna…
Jaký vývoj očekáváte ve vaší stavební firmě v roce 2021?
růst nad 5 %Petr Bayer | |
Jilemnického 2238 53002 Pardubice Česká republika | |
mobil: | +420 602 309 872 |
e-mail: | bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz |