úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Ve střední a východní Evropě dominují maloobchodu nákupní centra

15.11.2018  |  Petr Bayer

Rychlý růst HDP, nízká nezaměstnanost i rostoucí mzdy přispěly k boomu módního segmentu ve střední a východní Evropě (CEE). Maloobchodu v CEE dominují nákupní centra, jediným trhem s převládajícím high street segmentem je Praha. Největším trhem nákupních center je Polsko se zastoupením téměř 500 různých subjektů o celkové ploše 11,8 milionu čtverečních metrů hrubé pronajímatelné plochy. Vyplývá to z nejnovější zprávy Colliers International „ExCEEding Borders“.

„Praha patří mezi 30 nejvyhledávanějších destinací světa a v roce 2017 ji navštívilo více než 7 milionů turistů. To spolu se stabilní ekonomickou situací, rostoucími příjmy a vysokým povědomím místních obyvatel o značkách vytvořilo prostředí pro mnoho luxusních i současných módních brandů, které si ve městě zřídily přímé zastoupení. Z Prahy se tak v rámci regionu stala prvotřídní destinace pro nákupy v segmentu high fashion,“ říká ředitel oddělení Retail společnosti Colliers v ČR Marjan Gigov.

Největší módní značky v CEE-14 dosáhly obratu 350–450 eur/m2/měsíc. CEE nadále přitahuje mezinárodní obchodní řetězce – k významným uvedením na trh došlo v Polsku (Primark), Rumunsku (Victoria’s Secret) a Lotyšsku (Van Graaf). V regionu jsou aktivní i polské značky, například Sizeer se zastoupením na sedmi trzích (Litva, Lotyško, Estonsko, ČR, Slovensko, Maďarsko a Rumunsko). Kromě přítomnosti v nákupních centrech mají v CEE-14 módní značky významný vliv také na segment e-commerce – ve čtyřech zemích regionu (Bulharsku, Estonsku, Polsku a ČR se móda na celkovém objemu prodejů online podílí více než 30 %. K nejvýznamnějším zástupcům módního segmentu na trzích CEE patří například H&M, LPP, Inditex, New Yorker, C&A a TK Maxx.

Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

15.09.2020 Skypaper hlavním mediálním partnerem konference Chytrá a čistá mobilita

Dopravní trendy budoucnosti jsou hlavním tématem 7. ročníku konference Chytrá a čistá mobilita, která se uskuteční…

27.02.2020 Časopis Skypaper opět v porotě ČDS a udělí cenu za celospolečenský přínos

Již 17. ročník celostátní soutěže Česká dopravní stavba (ČDS) přijímá přihlášky za zvýhodněných podmínek do 6. dubna…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Jaký vývoj očekáváte letos ve vaší stavební firmě?

růst nad 5 %
 
růst do 5 %
 
stagnaci
 
pokles do 5 %
 
pokles nad 5 %
 

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« září 2020 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Retro Soutěž | Akce
Souhlasím.
Tato stránka využívá cookies za účelem zkvalitňování svých služeb. Setrváním na této stránce dáváte souhlas s jejich užitím.