Souhlasím.
Tato stránka využívá cookies za účelem zkvalitňování svých služeb. Setrváním na této stránce dáváte souhlas s jejich užitím. 
 
 
úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

V Brně finišují letošní opravy nádraží, v příštích letech si vyžádají 2,5 mld. Kč  

Zdroj: MD ČR
25.08.2017  |  Eduard Železný

Další etapa nezbytných oprav na druhém nejvytíženějším nádraží v Česku se blíží ke konci. Rekonstrukce čtvrtého nástupiště a kolejí na hlavním brněnském nádraží a oprava tzv. Pražského viaduktu budou v září u konce. „Nejnáročnější opravy čekají hlavní nádraží v Brně v letech 2018 a 2019, vyžádají si téměř 2,5 miliardy korun a výluka potrvá od jara příštího roku až do prosince 2019,“ vysvětluje generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Pavel Surý.

 

„Všechny práce probíhají v termínech, 10. září skončí oprava tzv. Pražského viaduktu a výměna pražců a kolejnic mezi nádražím a odbočkou Židenice, skončí tak výluky a cestující budou moci opět využívat naplno hlavní nádraží v Brně,“ říká ministr dopravy Dan Ťok.

 

Po druhém a třetím nástupišti bude do konce srpna také kompletně zrekonstruované i čtvrté nástupiště brněnského hlavního nádraží, které bude mít nový orientační i elektronický informační systém, osvětlení, staniční rozhlas i mobiliář. Stávající asfaltobetonový povrch nahradila betonová dlažba s vodicí linií a varovnými pásy pro nevidomé. Rekonstrukce nástupiště vyjde celkově na 68 milionů korun, náklady na opravu mostu přes Křenovou ulici činí 55 milionů, výměna kolejí 35 milionů a úprava zázemí brněnského Dolního nádraží 12 milionů Kč, kde vznikly přístřešky pro cestující.

 

Opravy brněnského nádraží jsou jak z dopravního, tak i technického hlediska nezbytné a nesnesou další odklad. Jedná se o udržení provozuschopnosti železničního uzlu, která je v současnosti na hranici technických možností. Kapacita nádraží je ve špičkách vyčerpána.

 

Investičně nejnáročnější bude kompletní rekonstrukce staničního zabezpečovacího zařízení a jeho budoucí ovládání z jednotného obslužného pracoviště. Vzhledem k tomu, že stávající staniční zabezpečovací zařízení bude během realizace stále funkční, musí se nové umístit do postavené technologické budovy. Vedle zabezpečení se bude také řešit rekonstrukce napájení, kolejí a výhybek, úpravy kolejiště ve stanici i na přilehlých úsecích.

 

 Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

21.06.2019 Soutěž Česká dopravní stavba vyhlásila vítěze, Skypaper v porotě a udělil cenu

Tituly 16. ročníku celostátní soutěže Česká dopravní stavba, technologie, inovace roku 2018 získaly Modernizace trati…

06.05.2019 Průzkum Skypaper: Růst letos čeká téměř polovina stavebních firem

Stavební firmy zvyšují svůj optimismus a růst v letošním roce očekává 46,5 procenta z nich, oproti 44,6 % v roce…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« září 2019 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
18
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Retro Soutěž | Akce