Souhlasím.
Tato stránka využívá cookies za účelem zkvalitňování svých služeb. Setrváním na této stránce dáváte souhlas s jejich užitím. 
 
 
úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

V Brně finišují letošní opravy nádraží, v příštích letech si vyžádají 2,5 mld. Kč  

Zdroj: MD ČR
25.08.2017  |  Eduard Železný

Další etapa nezbytných oprav na druhém nejvytíženějším nádraží v Česku se blíží ke konci. Rekonstrukce čtvrtého nástupiště a kolejí na hlavním brněnském nádraží a oprava tzv. Pražského viaduktu budou v září u konce. „Nejnáročnější opravy čekají hlavní nádraží v Brně v letech 2018 a 2019, vyžádají si téměř 2,5 miliardy korun a výluka potrvá od jara příštího roku až do prosince 2019,“ vysvětluje generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Pavel Surý.

 

„Všechny práce probíhají v termínech, 10. září skončí oprava tzv. Pražského viaduktu a výměna pražců a kolejnic mezi nádražím a odbočkou Židenice, skončí tak výluky a cestující budou moci opět využívat naplno hlavní nádraží v Brně,“ říká ministr dopravy Dan Ťok.

 

Po druhém a třetím nástupišti bude do konce srpna také kompletně zrekonstruované i čtvrté nástupiště brněnského hlavního nádraží, které bude mít nový orientační i elektronický informační systém, osvětlení, staniční rozhlas i mobiliář. Stávající asfaltobetonový povrch nahradila betonová dlažba s vodicí linií a varovnými pásy pro nevidomé. Rekonstrukce nástupiště vyjde celkově na 68 milionů korun, náklady na opravu mostu přes Křenovou ulici činí 55 milionů, výměna kolejí 35 milionů a úprava zázemí brněnského Dolního nádraží 12 milionů Kč, kde vznikly přístřešky pro cestující.

 

Opravy brněnského nádraží jsou jak z dopravního, tak i technického hlediska nezbytné a nesnesou další odklad. Jedná se o udržení provozuschopnosti železničního uzlu, která je v současnosti na hranici technických možností. Kapacita nádraží je ve špičkách vyčerpána.

 

Investičně nejnáročnější bude kompletní rekonstrukce staničního zabezpečovacího zařízení a jeho budoucí ovládání z jednotného obslužného pracoviště. Vzhledem k tomu, že stávající staniční zabezpečovací zařízení bude během realizace stále funkční, musí se nové umístit do postavené technologické budovy. Vedle zabezpečení se bude také řešit rekonstrukce napájení, kolejí a výhybek, úpravy kolejiště ve stanici i na přilehlých úsecích.

 

 Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

06.05.2019 Průzkum Skypaper: Růst letos čeká téměř polovina stavebních firem

Stavební firmy zvyšují svůj optimismus a růst v letošním roce očekává 46,5 procenta z nich, oproti 44,6 % v roce…

23.04.2019 Časopis Skypaper opět v porotě soutěže ČDS a udělí cenu za celospolečenský přínos

Časopis Skypaper se opět stal členem odborné poroty již 16. ročníku celostátní soutěže Česká dopravní stavba,…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Co by nejvíce prospělo českému stavebnictví?

kvalitnější legislativa
 
více veřejných zakázek
 
omezení korupce
 
zlepšení odborného školství
 
zodpovědnější úředníci
 
jiné (můžete nám napsat co)
 

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« červen 2019 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
6
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Retro Soutěž | Akce