úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

V Pardubicích se uskutečnil unikátní přesun železničního mostu, další rekonstrukce probíhají

11.11.2021  |  Petr Bayer

V rámci rekonstrukce trati mezi stanicemi Pardubice-Rosice nad Labem a Stéblová, která odstartovala letos v květnu s náklady zhruba 2,7 miliardy Kč, došlo k dokončení unikátního přesunu stávajícího mostu přes Labe do provizorní polohy. Mostní konstrukce o hmotnosti 450 tun se nově nachází o 18 metrů dál ve směru k silničnímu mostu. Jednokolejný most, který sloužil 55 let železniční dopravě, tak uvolnil místo pro výstavbu nového dvoukolejného s celkovou délkou 161,7 metru. Celý zdvoukolejněný úsek včetně nového mostu bude zprovozněn koncem roku 2023.

Přípravné práce na přesun mostní konstrukce odstartovaly na podzim a spočívaly především ve výstavbě provizorních opěr a pilířů. Do nové polohy stavbaři most přesouvali po jednotkách centimetrů, práce trvaly zhruba týden. Nyní dojde k napojení tratě směrem na Chrudim a Hradec Králové a od 17. prosince bude na stávající most převedena doprava. Zároveň se začne budovat nový dvoukolejný obloukový most. Po výstavbě opěr a pilířů se v roce 2022 na břehu řeky zahájí montáž nosné konstrukce, která bude v roce 2023 vysunuta nad řeku. Nový most umožní podstatné zvýšení rychlosti vlaků, sníží se také hlučnost.

Rekonstrukce trati z Pardubic do Stéblové byla zahájena se zpožděním. „Nyní pracujeme zejména v železniční stanici Pardubice-Rosice nad Labem, kde budujeme nové nástupiště, podchod pro cestující a zajišťujeme napojení stanice na provizorní přeložku po přesunutém starém mostě,“ popsal projektový manažer Skansky Jan Mitlöhner.

Správa železnic letos do rekonstrukcí mostů investuje přibližně 2 miliardy korun, stavební práce se dotkly desítek mostních konstrukcí. Jedním z letos opravovaných mostů je například v Čelákovicích převádějící železnici přes řeku Labe. Nosná konstrukce s délkou 160 metrů a váhou 1277 tun nahradila staré přemostění. Od 15. září most využívají vlaky zatím jednokolejně, plný dvoukolejný provoz odstartuje v celém úseku mezi Lysou nad Labem a Čelákovicemi od 15. prosince.

Od 30. listopadu začne sloužit železniční dopravě také zrekonstruovaný jednokolejný most, který na okraji Havlíčkova Brodu převádí trať Havlíčkův Brod – Pardubice-Rosice nad Labem přes řeku Sázavu. Stavba započala letos v březnu, jejím cílem byla náhrada dvou nevyhovujících provizorních mostních konstrukcí z roku 1986 za trvalý mostní objekt. Aktuálně běží dokončovací práce, například montáž železničního svršku.

Letos v září se podařilo uvést do zkušebního provozu také zrekonstruované mosty na trati Louny – Libochovice, které přetínají řeku Ohři. Dvojice železničních mostů z počátku 20. století vykazovala značný rozsah koroze a defektů, nahrazeny proto byly ocelovými konstrukcemi s průběžným kolejovým ložem. Zároveň stavbaři zrekonstruovali železniční spodek a svršek v úseku trati mezi mosty.

Významnou stavbou byla také rekonstrukce viaduktu, který vede přes Karolinino údolí ve Vilémově u Šluknova. Konstrukci o délce 217,3 metru z roku 1904 nahradila ocelová příhradová svařovaná konstrukce ve stejném tvaru a v obdobných rozměrech jako dosud. Výměna mostu proběhla během nepřetržité výluky od dubna do července letošního roku. Poté se na něj vrátily vlaky.

Jedním z mostů, kde rekonstrukce naopak začíná, je 265 metrů dlouhý most v Děčíně, který vede přes řeku Labe. Jeho nosná konstrukce z roku 1874 je už na hranici životnosti. Nahradí ji proto nová ocelová konstrukce s dolní mostovkou, vyztuženou podélnými a příčnými výztuhami, a průběžným kolejovým ložem. Svým uspořádáním bude respektovat vzhled původní konstrukce, zároveň splní všechny současné normy a provozní požadavky železniční dopravy. Stavba mostu je součástí optimalizace trati mezi stanicemi Děčín-východ – Děčín-Prostřední Žleb, která odstartovala letos v srpnu. Hlavní rekonstrukční práce proběhnou ve výluce od března příštího roku.

Letos dokončované mosty:

Rekonstrukce mostu v km 0,989 trati Havlíčkův Brod - Pardubice-Rosice n/L.     

Rekonstrukce mostu v km 20,054 trati Čerčany - Světlá nad Sázavou

Rekonstrukce železničního mostu v km 19,720 trati Kladno - Kralupy

Rekonstrukce mostu v km 10,838 trati Rybník - Lipno nad Vltavou

Rekonstrukce mostu v km 80,155 trati Jaroměř - Stará Paka

Rekonstrukce mostu v km 112,652 trati Chlumec nad Cidlinou - Trutnov (Chotěvice)

Rekonstrukce mostních objektů na tratích Hanušovice - Staré Město pod Sněžníkem, Hanušovice - Lichkov a Hanušovice - Mikulovice

Rekonstrukce mostu v km 118,646, trati Frýdek Místek - Český Těšín

Rekonstrukce mostů v km 8,202 a v km 10,210 trati Vamberk – Rokytnice

Rekonstrukce mostu v km 21,502 trati Rumburk (mimo) - Sebnitz (DBAG)   

Rekonstrukce mostu v km 81,166 trati Pardubice – Ždírec nad Doubravou

 

Letos zahajované akce mostů:

Rekonstrukce mostu v km 190,152 trati Plzeň – Žatec  

Mosty v km 11,314 a 11,559 trati Louny - Libochovice        

Rekonstrukce mostu km 200,916 trati Plzeň - Žatec     

Rekonstrukce mostu v km 3,713 trati Suchdol nad Odrou – Nový Jičín

Rekonstrukce mostu v km 119,170 trati Obrnice - Most

Rekonstrukce mostu v km 78,015 trati Praha - Chomutov

Rekonstrukce mostu v km 82,960 trati Praha - Chomutov

Rekonstrukce mostu v km 83,477 trati Praha - Chomutov

Rekonstrukce mostu v km 83,640 trati Praha – Chomutov

 

Probíhající investice do mostů zahrnuté v rámci liniových staveb:

Optimalizace trať. úseku Praha Hostivař - Praha hl. n., II. část - Praha Hostivař - Praha hl. n.

Uzel Plzeň, 5. stavba - Lobzy – Koterov

Modernizace železničního uzlu Pardubice

Optimalizace trati Praha Smíchov (mimo) - Černošice (mimo)

Modernizace trati Sudoměřice – Votice

Veselí n. L. - Doubí u Tábora, 2. etapa  Soběslav – Doubí

Optimalizace traťového úseku Lysá nad Labem (mimo) - Čelákovice (mimo) (most přes Labe)

Zdvoukolejnění Pardubice-Rosice nad Labem – Stéblová (5 mostů včetně mostu přes Labe)

Peronizace v žst. Pačejov a zvýšení rychlosti v km 299,650 – 304,009 (4 mosty)

Optimalizace traťového úseku Děčín východ (mimo) - Děčín-Prostřední Žleb (mimo)

Další články k tématu 

 

Odběr newsletteru

Aktuality

13.06.2023 Soutěž ČDS zná vítěze, Skypaper ocenil silnici v CHKO Slavkovský les

Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…

23.05.2023 Skypaper opět hlavním mediálním partnerem prestižní stavební soutěže ČDS

Jubilejní 20. ročník prestižní celostátní soutěže Česká dopravní stavba, technologie a inovace (ČDS) vyhlásí vítěze…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« březen 2024 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce