U Prahy vyroste logistické centrum Rossmann o 30 tisících m2, využije AI
Výstavbu nového logistického centra o rozloze více než 30 000 čtverečních metrů zahájil v Parku Prague North v Úžicích u Prahy drogistický řetězec Rossmann. Moderní areál bude po dokončení v roce 2026 největším zázemím společnosti pro distribuci v ČR. Pro firmu představuje investici více než půl miliardy korun do technologie a vybavení nového skladu, dosud největší za celou dobu působení na českém trhu. Podpoří tak expanzi, obdobně rozsáhlý projekt dokončuje také v Maďarsku.
Nové logistické centrum má pomoci udržet tempo růstu, posílit dostupnost sortimentu i jeho šíři. Jenom loni a letos společnost otevírá zhruba 50 nových prodejen. „Díky novému zázemí budeme schopni efektivněji řídit zásoby, rozvíjet e-commerce a zajišťovat vysokou dostupnost našeho sortimentu napříč republikou,“ říká jednatel Rossmannu Karol Jakubek. V nabídce řetězce je více než 17 tisíc produktů. V současném skladu se denně odbaví zhruba 80 nákladních vozů včetně kamionů a zaměstnanci při kompletaci objednávek urazí až 12 kilometrů za 8hodinovou směnu. Ročně projde skladem přes čtvrt milionu palet.
Centrum bude plně využito od roku 2027, nabídne technologická řešení, která umožní například efektivnější řízení zásob, rychlejší obsluhu e-shopu a zlepšení služeb pro partnery i zákazníky. Součástí projektu je i zavedení umělé inteligence pro predikci zásob. Pomůže lépe plánovat dodávky a snižovat výpadky zboží. Provoz bude energeticky úsporný a směřuje k získání certifikace udržitelnosti budov BREEAM Outstanding. Zásadní změnou bude i zkrácení vzdálenosti, kterou zaměstnanci za směnu ujdou při kompletaci zboží z původních cca 12 km na přibližně 2 km.
Centrum vzniká poblíž původního skladu, kromě flexibilních jednotek a napojení na dálnici D8 (Praha-Německo), buduje zázemí od zelených ploch a sportovišť přes Clubhaus s kavárnou a kantýnou až po lékařské služby a další komunitní prvky. „Vybudováním nového logistického centra Rossmann potvrzuje ambice pokračovat v růstu na českém trhu, rozvíjet síť prodejen a zvyšovat kvalitu služeb v souladu s moderními logistickými standardy. Logistika se stává strategickou konkurenční výhodou,“ dodává ředitel logistiky Tomáš Pimpara.
