úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Trendy kanceláří: Pracovní místa se zvětšují, roste význam malých zasedaček

09.12.2020  |  Petr Bayer

V kancelářích ubývá pracovních stolů, a naopak přibývá neformálních posezení. Zároveň s redukcí pracovních míst ale rostou nároky na prostor. Pracovní místa se rozvolňují a mají větší pracovní zónu z důvodu dodržování bezpečnostních rozestupů. Vyplývá to z ankety členských firem České rady pro šetrné budovy (CZGBC), které se specializují na pronájmy kancelářských nemovitostí.

V daleko větší míře než dosud firmy „objevily“ sdílená pracovní místa a home office. „V důsledku koronaviru na tento princip přistoupily i konzervativní společnosti, které dosud vyžadovaly každodenní fyzickou přítomnost na pracovišti. V mnoha případech rozdělily zaměstnance do týmů, které se střídají na home office, a vzájemné setkávání omezily na minimum. To má dalekosáhlé dopady na potřebu kancelářských prostor a jejich vybavení,“ říká výkonná ředitelka CZGBC Simona Kalvoda.

„Místa pro individuální práci jsou vytlačována prostory pro spolupráci a komunikaci. Pokud přijmeme fakt, že kancelář nikdy nebude z pohledu nákazy bezpečnější než home office, dává smysl přizpůsobit ji pro druh práce, který se na dálku dělá nejhůře tedy různé kreativní spolupráce, socializace, mentoring,“ míní šéf strategie pracovních míst z CBRE Filip Muška. Doporučuje ušetřený prostor po redukci pracovních míst použít pro navýšení množství těchto zón a rozvolnění vzdáleností mezi prostory určených pro dlouhodobou soustředěnou práci.

Roste také podíl malých zasedacích místností s kapacitou do šesti osob, naopak se upouští od velkých konferenčních prostor, které často neefektivně zabírají místo v kancelářských budovách a využívají se v plné kapacitě jen několikrát do roka. „Pro celofiremní schůzky se využívá například společná zóna, která spojuje funkci kuchyně, neformálního sezení a relaxace, kde se zaměstnanci potkávají napříč pozicemi a mohou rychle a neformálně vyřešit pracovní problémy,“ dodává ředitelka poradenství pro pracovní místa české pobočky Colliers International Jana Vlková.

S požadavky na zvýšenou hygienu v kancelářích si firmy začaly více uvědomovat i potřebu zdravého vnitřního prostředí z jiných hledisek než šíření nákazy. Více dbají na přívod kvalitního čerstvého vzduchu do kanceláří. „V současné chvíli doporučujeme nájemcům a majitelům budov omezení provozu rotačních rekuperátorů tedy zařízení pro zpětné získávání tepla z odpadního vzduchu. Může se zde totiž smíchat odpadní vzduch s čerstvým a potenciálně ho kontaminovat,“ líčí šéf konzultantů budov a projektů ze Savills Jan Jurčíček. Ve vzduchotechnice je také vhodné instalovat filtry s aktivním uhlím pro zničení mikrobiálních a virových částic.

Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

13.06.2023 Soutěž ČDS zná vítěze, Skypaper ocenil silnici v CHKO Slavkovský les

Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…

23.05.2023 Skypaper opět hlavním mediálním partnerem prestižní stavební soutěže ČDS

Jubilejní 20. ročník prestižní celostátní soutěže Česká dopravní stavba, technologie a inovace (ČDS) vyhlásí vítěze…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Co by nejvíce pomohlo ve vaší firmě překonat současné energetické potíže?

masívnější podpora obnovitelných zdrojů (soláry, větrníky...)
 
přehodnocení podmínek Green Dealu především co se týká racionality při dosažení termínů bezuhlíkové ekonomiky
 
dočasné pozastavení odklonu od uhlí po dobu nezbytně nutnou k překonání energetické krize
 
větší podpora energetických úspor (inovační technologie, kontrola plýtvání...)
 

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« duben 2024 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce