úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

SŽDC požádala o územní rozhodnutí na třech úsecích železnice na letiště

03.12.2018  |  Petr Bayer

Správa železniční dopravní cesty požádala o územní rozhodnutí ke třem stavbám projektu Modernizace trati Praha – Kladno s připojením Letiště Václava Havla, a to úseků Praha-Bubny – Praha-Výstaviště, Praha-Ruzyně – Kladno a Kladno – Kladno-Ostrovec. K těmto investicím se připravují výběrová řízení na zpracování dokumentace pro stavební povolení. K náročnému úseku mezi stanicemi Praha-Dejvice a Praha-Veleslavín probíhají profesní porady k přípravě dokumentace pro územní řízení.

„Letiště Václava Havla i Řízení letového provozu chystají významné infrastrukturní investice, a pozadu nesmí zůstat ani rozvoj návazné pozemní kolejové dopravy. Na několika úsecích se blížíme k územnímu rozhodnutí, což je u liniových staveb jeden z nejdůležitějších milníků. Příští rok bude z hlediska povolovacích procesů klíčový a já věřím, že se nám podaří najít rozumné kompromisy mezi veřejným zájmem a zájmy majitelů dotčených pozemků,“ říká generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda.

SŽDC se věnuje prioritně inženýrské činnosti, hledání kompromisních řešení pro nedořešené či problematické oblasti zejména v husté zástavbě a přepracování plánů, v nichž reaguje na rozhodnutí přijatá radnicemi městských částí a magistrátem. Nejzásadnějším bylo letošní schválení tunelové varianty v úseku Dejvice – Veleslavín. „V zájmu urychlení přípravy projektu SŽDC rozdělila stavbu železnice na letiště do sedmi staveb a v rámci každé z nich postupuje investičním procesem samostatně. Výstavba byla zahájena zatím pouze na Negrelliho viaduktu. Rekonstrukce probíhá pod dohledem památkářů, neboť toto významné historické dílo je kulturní památkou,“ líčí náměstek generálního ředitele SŽDC Mojmír Nejezchleb.

Železnice spojující hlavní město s letištěm je jednou z nejrozsáhlejších dopravních staveb v ČR. Cílem Modernizace trati Praha – Kladno s připojením Letiště Václava Havla je proměnit stávající trať na moderní dvoukolejný a elektrifikovaný koridor a ze stanice Praha-Ruzyně vybudovat odbočku na mezinárodní letiště. Ve špičce tak bude možné vypravit z centra Prahy na letiště 6 párů osobních a spěšných vlaků za hodinu. Cestujícím umožní dostat se z centra na letiště do 30 minut.

Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

27.02.2020 Časopis Skypaper opět v porotě ČDS a udělí cenu za celospolečenský přínos

Již 17. ročník celostátní soutěže Česká dopravní stavba (ČDS) přijímá přihlášky za zvýhodněných podmínek do 6. dubna…

08.01.2020 Průzkum Skypaper: Loňský růst hlásí dvě pětiny stavebních firem

Stavební firmy v loňském roce očekávaly růst podle 40,3 procenta respondentů, když v polovině roku tak mínilo 46,5 %.…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Jaký vývoj očekáváte letos ve vaší stavební firmě?

růst nad 5 %
 
růst do 5 %
 
stagnaci
 
pokles do 5 %
 
pokles nad 5 %
 

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« březen 2020 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Retro Soutěž | Akce
Souhlasím.
Tato stránka využívá cookies za účelem zkvalitňování svých služeb. Setrváním na této stránce dáváte souhlas s jejich užitím.