úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Studie vysokorychlostní trati Praha - Drážďany bude posouzena v září

30.07.2020  |  Petr Bayer

Během září by Centrální komise Ministerstva dopravy měla posoudit studii proveditelnosti na výstavbu nového železničního spojení mezi Prahou a Drážďanami. Práce na jejím dokončení tak nezbrzdilo ani rozvázání smlouvy s původním zpracovatelem, sdružením firem CEDOP+EGIS. Správa železnic připravuje v návaznosti vypsání soutěže na zhotovení dokumentace pro územní rozhodnutí a posouzení EIA, a to na počátek příštího roku.

Po schválení studie bude následovat pokračování investiční přípravy přeshraniční části stavby mezi Ústím nad Labem a Heidenau i mezi Prahou a Lovosicemi/Litoměřicemi. Tento úsek se rozdělí na Praha-Balabenka – odbočka Oleško a Oleško – Litoměřice. Úsek Praha – Lovosice jakožto součást hlavní části (core network) transevropské dopravní sítě TEN-T by měl být podle dopravní politiky EU dokončen do roku 2030.

Nejdále je příprava přeshraničního úseku česko-německého Krušnohorského tunelu. Ve spolupráci s německou stranou jsou připravovány zakázky na projektové řízení přípravy stavby, zpracování dokumentace pro územní rozhodnutí nebo průzkumy a posudky potřebné pro výstavbu tunelu (geodetické zaměření, geologie, ochrana přírody aj.). Projektové řízení podle německého vzoru bude uplatněno jak na samotný 26 kilometrů dlouhý tunel, s jehož zprovozněním oba státy počítají ve druhé polovině příštího desetiletí, tak na navazující trať od tunelu do Ústí nad Labem.

Již první etapa studie prověřila potenciál, který může vysokorychlostní trať přinést regionům. Vzhledem k dostupnosti sídel v regionech k hlavnímu městu i sobě navzájem došlo ke změně koncepce trati, která sice neodpovídá zásadám územního rozvoje Ústeckého kraje, ale zohledňuje současnou koncepci dopravní obsluhy. Ta by v trase původního koridoru údajně nebyla funkční.

V rámci projednávání trasy nové železnice probíhají jednání se zástupci samospráv obcí, následně budou vydány podmínky, za kterých bude možné pokračovat v další přípravě předprojektové a projektové přípravy. Další příležitostí k zapojení obcí bude dokumentace k územnímu řízení a s ním související proces EIA – posouzení vlivů záměru na životní prostředí.

Další články k tématu 

 

Odběr newsletteru

Aktuality

15.09.2020 Skypaper hlavním mediálním partnerem konference Chytrá a čistá mobilita

Dopravní trendy budoucnosti jsou hlavním tématem 7. ročníku konference Chytrá a čistá mobilita, která se uskuteční…

27.02.2020 Časopis Skypaper opět v porotě ČDS a udělí cenu za celospolečenský přínos

Již 17. ročník celostátní soutěže Česká dopravní stavba (ČDS) přijímá přihlášky za zvýhodněných podmínek do 6. dubna…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Jaký vývoj očekáváte letos ve vaší stavební firmě?

růst nad 5 %
 
růst do 5 %
 
stagnaci
 
pokles do 5 %
 
pokles nad 5 %
 

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« říjen 2020 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Retro Soutěž | Akce
Souhlasím.
Tato stránka využívá cookies za účelem zkvalitňování svých služeb. Setrváním na této stránce dáváte souhlas s jejich užitím.