úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Studie trati Praha – Liberec je schválena, přibydou zastávky

Ilustrační foto Skypaper
02.01.2020  |  Petr Bayer

Centrální komise Ministerstva dopravy schválila Studii proveditelnosti navrhující zlepšení železničního spojení mezi Prahou, Mladou Boleslaví a Libercem. Počítá s modernizací úseků Praha-Vysočany – Všetaty a Lysá nad Labem/Nymburk – Mladá Boleslav – Bakov nad Jizerou včetně novostaveb tzv. Všejanské, Bezděčínské a Dalovické spojky. Technické řešení se podařilo ekonomicky obhájit a Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) může pokračovat v investiční přípravě.

Všetatská větev je vymezena odbočkou Skály, kde záměr naváže na již zahájenou optimalizaci úseku Praha-Vysočany – Lysá nad Labem, a dále Neratovicemi a Všetaty. V celém úseku je navrhována elektrizace a v úseku Skály – Neratovice rovněž zdvoukolejnění trati. Zahrnuje přestavbu železničních stanic a zastávek například s bezbariérovým řešením nástupišť. Na trati s intenzivní příměstskou dopravou jsou navrženy nové zastávky i náhrada přejezdů mimoúrovňovou alternativou. V úseku je předpokládán souhrnný interval osobních a spěšných vlaků 15 minut.

Z Lysé nad Labem bude nová trať pokračovat v parametrech dvoukolejné elektrizované trati přes Milovice a dále tzv. Všejanskou spojkou přes Boží Dar do Čachovic, kde se napojí do stávající trati Nymburk – Mladá Boleslav. Trať od Nymburka bude do Čachovic elektrizována a k Mladé Boleslavi také zdvoukolejněna. Východně od obce Nepřevázka se odkloní a v podobě novostavby tzv. Bezděčínské spojky bude paralelně s dálnicí D10 pokračovat až do stanice Mladá Boleslav město.

Současná stanice Mladá Boleslav město bude přestavěna do podoby městského železničního terminálu a díky kombinaci úseků nových tratí bude moci být obsluhována přímými vlaky ze všech směrů. Mezi osobní částí stanice a Řepovem bude rozšířeno zázemí pro obsluhu nákladních vlaků, které nově v elektrické trakci nebudou zatěžovat vnitřní centrum města. Průjezd Mladou Boleslaví byl koordinován s návrhem prodloužení tzv. severovýchodní tangenty, dvoukolejná trať je k ulici Ptácká, kde nahradí přejezd železničním mostem.

Součástí záměru je také modernizace úseku do Bakova nad Jizerou včetně tzv. Dalovické spojky umožňující vedení přímých vlaků od České Lípy a Turnova do Mladé Boleslavi města a přestavba současného mladoboleslavského hlavního nádraží.

Souborem těchto opatření bude možné zkrátit jízdní doby z centra Prahy do centra Mladé Boleslavi na 47 minut v souhrnném intervalu 30 minut. Přestože pro spojení Praha – Liberec dochází ke zlepšení pouze v části trasy, je možné na navržené řešení navázat dalšími zlepšeními mezi Mladou Boleslaví a Libercem, pokud se je podaří obhájit zejména z pohledu ekonomické efektivity.

Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

14.06.2022 Skypaper opět hlavním mediálním partnerem soutěže ČDS&T, vítěz bude znám v září

Již 19. ročník celostátní soutěže Česká dopravní stavba, technologie a výrazná inovace v dopravě (ČDS&T) otevřel své…

15.09.2020 Skypaper hlavním mediálním partnerem konference Chytrá a čistá mobilita

Dopravní trendy budoucnosti jsou hlavním tématem 7. ročníku konference Chytrá a čistá mobilita, která se uskuteční…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« červenec 2022 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce