úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Studie posuzuje varianty nového železničního spojení z Prahy do Berouna

08.10.2018  |  Petr Bayer

Začátkem příštího roku budou k dispozici výsledky Studie proveditelnosti nové trasy Praha – Beroun/Hořovice. Ve hře jsou tři varianty – C s dlouhým tunelem mezi pražským Smíchovem a Berounem, B s kratším tunelem v úseku Praha-Radotín – Beroun a F s tunely do 5 km v úseku Praha-Radotín – Řevnice. Nová trať je navrhována pro smíšenou dopravu s maximální rychlostí do 200 km/hod.

Mezi nevýhody projektu patří především značné investiční náklady, a to zejména v případě variant B a C, kdy jen samotný tunel mezi Prahou a Berounem ve variantě C by vyšel na částku přesahující 50 miliard Kč. Ve variantách B a F by všechny vlaky nadále zůstaly na části současné trati, což by mimo jiné znamenalo zvýšenou hlukovou zátěž.

„Technické a dopravně-technologické řešení je v převážné části dokončeno, nyní probíhá zpracování částí přepravní prognózy a ekonomického hodnocení. Podle předpokladů by studie měla být dokončena v lednu příštího roku, první předběžné výsledky ekonomického hodnocení variant očekáváme v říjnu letošního roku,“ říká ředitel odboru strategie SŽDC Radek Čech.

Optimalizace stávající trati podél Berounky, která začne příští rok a potrvá několik let, totiž nezajistí výhledově dostatečnou dopravní kapacitu. Rozsah dopravy bude značně limitován především z důvodu hlukové zátěže, navíc nebude možné dosáhnout klasickými soupravami požadovanou jízdní dobu mezi Prahou a Plzní do 60 minut. Navíc obce mezi Berounem a Hořovicemi nesouhlasí s aktuálním povrchově vedeným koridorem vysokorychlostní trati.

„Nová trať výrazně zkrátí jízdní doby v trase Praha – Plzeň, uvolní se stávající kapacita pro stále rostoucí osobní regionální dopravu, sníží se hluková zátěž v nejhustěji osídlených oblastech a případná realizace varianty F podstatně zkrátí jízdní doby osobní dopravy i v relaci Praha – Příbram,“ dodává Čech.

Další články k tématu 

 

Odběr newsletteru

Aktuality

15.09.2020 Skypaper hlavním mediálním partnerem konference Chytrá a čistá mobilita

Dopravní trendy budoucnosti jsou hlavním tématem 7. ročníku konference Chytrá a čistá mobilita, která se uskuteční…

27.02.2020 Časopis Skypaper opět v porotě ČDS a udělí cenu za celospolečenský přínos

Již 17. ročník celostátní soutěže Česká dopravní stavba (ČDS) přijímá přihlášky za zvýhodněných podmínek do 6. dubna…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Jaký vývoj očekáváte letos ve vaší stavební firmě?

růst nad 5 %
 
růst do 5 %
 
stagnaci
 
pokles do 5 %
 
pokles nad 5 %
 

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« září 2020 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Retro Soutěž | Akce
Souhlasím.
Tato stránka využívá cookies za účelem zkvalitňování svých služeb. Setrváním na této stránce dáváte souhlas s jejich užitím.