Výstavba vysokorychlostních tratí (VRT) v ČR se nachází v předinvestiční fázi celého programu. Se zahájením stavebních prací na prvních pilotních úsecích se počítá v roce 2025. „Druhé období přípravy, ve kterém se nacházíme, charakterizuje zadávání dokumentací pro územní řízení jednotlivých úseků VRT a schvalování studií proveditelnosti Centrální komisí Ministerstva dopravy,“ říká generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Současně probíhá první projektování podle francouzského know-how s posuzováním vlivu na životní prostředí. Veřejné projednávání tras VRT se samosprávami a občany se obnoví, jakmile to epidemická situace dovolí. „Následovat bude územní řízení na jednotlivé úseky VRT zakončené vydáním územních rozhodnutí. To vše bychom měli zvládnout do roku 2023,“ míní Svoboda.
Další období od roku 2023 bude ve znamení stavebního řízení, v rámci kterého vzniknou dokumentace pro stavení povolení a současně bude probíhat majetkoprávní vypořádání s majiteli pozemků. Na konci celého procesu bude vydání stavebních povolení pro první pilotní úseky VRT.
Detaily k jednotlivým trasám na: spravazeleznic.cz/vrt.
Již 19. ročník celostátní soutěže Česká dopravní stavba, technologie a výrazná inovace v dopravě (ČDS&T) otevřel své…
Dopravní trendy budoucnosti jsou hlavním tématem 7. ročníku konference Chytrá a čistá mobilita, která se uskuteční…
Na jaké oblasti ve stavebnictví by se měla nová vláda především zaměřit?
výstavba dálnic a silnicPetr Bayer | |
Jilemnického 2238 53002 Pardubice Česká republika | |
mobil: | +420 602 309 872 |
e-mail: | bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz |