Slider - obrázek
Slider - obrázek
Slider - obrázek
Slider - obrázek
Slider - obrázek

Stavba tunelu mezi Dejvicemi a Veleslavínem má být zahájena v roce 2028,  má EIA

23.12.2025
Petr Bayer

Klíčová část železničního projektu Praha – Letiště – Kladno se může posunout do další fáze příprav. Ministerstvo životního prostředí vydalo souhlasné stanovisko trati mezi Dejvicemi a Veleslavínem nové stopě tunelem pod Střešovicemi. Zahájení výstavby nové trati se plánuje v roce 2028.

V trase budoucího tunelu probíhaly letos mezi oběma stanicemi inženýrskogeologické průzkumy. Přinesou informace o podloží a stanou se podkladem pro povolovací proces. Čeští i zahraniční experti v minulosti vybrali trasu tunelu pod Střešovicemi jako nejlepší a nejbezpečnější mezi několika variantami. Schválila ji rovněž zastupitelstva pražského magistrátu a Prahy 6.

Převedení železnice pod zem uvolní koridor stávající trati. Na jejím místě vznikne zelená radiála, která bude sloužit jako prostor pro volný čas a stane se zcela novou spojnicí Dejvic a Divoké Šárky pro chodce a cyklisty.

Stavba je součástí projektu Praha – Letiště – Kladno, který tvoří 11 samostatných etap. Hotová je rekonstrukce Negrelliho viaduktu, od srpna je v provozu nové nádraží v Bubnech a zastávka na Výstavišti. Vlaky již jezdí také mezi stanicemi Kladno-Ostrovec a Kladno, tam nyní roste nová nádražní budova. Před zahájením je modernizace trati z pražské Ruzyně do Kladna, projekt má vydané pravomocné stavební povolení. V příštím roce pak Správa železnic začne hledat zhotovitele prací v úseku od Výstaviště do nové podzemní stanice v Dejvicích.

Další články k tématu