Rekonstrukce stanice a navazujících traťových úseků se dočkalo vlakové nádraží v Ústí nad Orlicí. Předpokládané celkové náklady stavby činily 1,14 miliardy Kč bez DPH, z toho příspěvek z Operačního programu Doprava představuje až 763,6 milionu Kč. Informuje o tom Správa železniční dopravní cesty (SŽDC).
Tříleté omezení bylo spojené především se zvýšením rychlosti až na 160 km/h. Kromě toho došlo také k modernizaci sdělovacího a zabezpečovacího zařízení, trakčního vedení a napájení. K odbavení cestujících a řízení provozu slouží nově vybudované objekty. „Cestující nyní mohou využít dvou zvýšených ostrovních nástupišť se čtyřmi nástupními hranami o celkové délce 1350 metrů. Z důvodu zvýšení bezpečnosti k nim vede podchod se dvěma výtahy, na všechny perony je tak zajištěn bezbariérový přístup,“ uvedl generální ředitel SŽDC Pavel Surý. Zhotovitelem byla Eurovia CS.
V průběhu rekonstrukce došlo ke zrušení jednoho železničního přejezdu na místní komunikaci vedoucí do Kerhartic. Místo něj zde byl postaven podchod pro pěší a cyklisty, který propojuje dvě části cyklotrasy Ústí nad Orlicí – Choceň a zároveň je řešením křížení s železniční tratí. Pro automobily je zajištěn přístup díky přemostění Tiché Orlice s komunikačním napojením na stanici Ústí nad Orlicí. Z důvodu zvýšení protipovodňové ochrany došlo k realizaci přeložky trati v oblasti Mendrik, kterou nyní zabezpečuje soustava tří mostů přes řeku Třebovku, silnici II/315 a soutok Třebovky s Tichou Orlicí, včetně vybudování opěrných zdí. Díky tomu došlo k celkovému napřímení a zvýšení rychlosti na tomto úseku trati Praha – Česká Třebová.
V pražské Betlémské kapli byly slavnostně předány tituly a další ocenění v již 17. ročníku celostátní soutěže Český…
Firmy opět uvádějí, že stavebnímu sektoru by nejvíce prospěla kvalitnější legislativa, byť oproti loňsku došlo k…
Jaký vývoj letos očekáváte ve své stavební firmě?
růst nad 5 %Petr Bayer | |
Jilemnického 2238 53002 Pardubice Česká republika | |
mobil: | +420 602 309 872 |
e-mail: | bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz |