Slider - obrázek
Slider - obrázek
Slider - obrázek
Slider - obrázek
Slider - obrázek

Rychlé spojení z Ostravy do Polska má projektanta za 218 mil. Kč

18.07.2025
Eduard Železný

Správa železnic vybrala zhotovitele projektové dokumentace pro novou trať mezi Ostravou a hranicí s Polskem. Zakázku získala společnost, která nabídla nejnižší cenu 218 milionů korun, předpokládaná hodnota přitom činila téměř 270 milionů. Výstavba se plánuje v 30. letech.

Nová trať se v Dolní Lutyni odpojí od stávajícího železničního koridoru, odtud povede až ke státní hranici, kterou překoná po estakádě přes řeku Olši. Součástí projektu je také posílení kapacity mezi Ostravou a Bohumínem, čímž trať plynule naváže na již připravované vysokorychlostní spojení z Prahy do Ostravy.

Projektant nyní zpracuje záměr projektu. Pro úsek Dolní Lutyně – státní hranice připraví také dokumentaci k posouzení vlivů na životní prostředí (EIA) a projekt pro povolení stavby. První dokumenty by měly být hotové na jaře příštího roku. Práce provede Moravia Consult Olomouc

Trať s maximální rychlostí až 250 km/h bude sloužit především dálkové mezinárodní dopravě. Naváže na připravovanou polskou vysokorychlostní trať z Katovic. Po dokončení se cesta z Ostravy do Katovic zkrátí ze současných 100 na méně než 40 minut.

Vysokorychlostní tratě (VRT) jsou budoucností české železnice. S rychlostí až 320 km/h mají pomoci Česku k vybudování silnější ekonomiky, vyšší kvality života a zdravějšího životního prostředí. Kromě významné úspory času nabídnou nové ekonomické a technologické příležitosti, uvolní kapacitu stávajících tratí a oproti automobilové dopravě dosáhnou až 7krát menší spotřeby energie a emisí CO2. Více informací na vrtky.cz.

Další články k tématu