úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Revoluce v kancelářích vyváží týmovou spolupráci a home office

Ilustrační foto
24.06.2020  |  Petr Bayer

Revoluce v obsazování kanceláří způsobí, že se lépe vyváží kolektivní spolupráce a cílená práce z domova. S přibývajícími společnostmi, které si osvojují kancelářské designy podporující inovace, kreativitu a týmovou spolupráci, se kanceláře v budoucnu promění na centra společenské aktivity, předpovídají experti v poradenství oblasti komerčních nemovitostí Colliers International v nejnovější zprávě Exploring the post-COVID-19 Workplace.

Více než 5000 respondentů z 18 průmyslových odvětví odpovědělo v globálním průzkumu Work from Home, který našel podporu pro částečné pokračování práce z domova i po skončení pandemie, ale také touhu vrátit se do kanceláře ke spolupráci s kolegy. Někteří respondenti upřednostnili jasnější vymezení pracovního a domácího života. Zpráva dospěla k závěru, že kancelář není zdaleka mrtvá, ale společnosti budou pravděpodobně v budoucnu ve větší míře přijímat práci na dálku.

„Kombinovaná kancelářská práce s prací na dálku pro společnosti změní dosud hlavní funkci kanceláří - trend, který byl patrný již před Covid-19 a pandemie ho jenom urychlila. Kancelář bude místem setkávání a spolupráce s kolegy, bude podporovat kreativitu zaměstnanců a inovativní myšlení a umožní zaměstnancům žít firemní kulturou a v komunitě, což jsou všechny důležité funkce pro zapojení zaměstnanců,“ uvádí ředitelka oddělení Workplace Advisory v české pobočce Colliers International Jana Vlková.

Většina respondentů tvrdí, že osobní spolupráce a setkávaní se s kolegy v kancelářích je lepší než schůzky z domova. Kromě schopnosti spolupracovat s kolegy osobně, je tím, co lidem nejvíce chybí, potkávání kolegů, schopnost efektivního oddělení pracovního a osobního života, rozhovory s kolegy, které se netýkají práce a spontánní setkávání. Pouze 12 % respondentů by chtělo pracovat z domova více než 4 dny. Nejvyšší počet respondentů ve všech věkových kategoriích by ideálně chodil do kanceláře nejméně tři dny v týdnu. Nejsilnější touhu po návratu do kanceláře ukazuje věková skupina 21 - 30 let.

Dalším důkazem, že nám chybí socializace je skutečnost, že respondenti z věkových skupin 21 – 50 let se virtuálně setkávají se svými kolegy v pevně stanovených časech, a navíc má nejmladší věková skupina pravidelné „sociální“ virtuální přestávky s kolegy. Respondenti s dětmi a spolubydlícími vykazují výraznější pokles produktivity práce při práci z domova.

Nejvyšší pokles produktivity byl zaznamenán v sektorech vzdělávání a výzkumu, poté v sektoru médií a právních služeb. Respondenti v mediálním, automobilovém, právním a školském a výzkumném odvětví jsou ve srovnání s jinými sektory o něco méně pozitivní, pokud jde o schopnost jejich manažerů řídit své týmy virtuálně.

Zpráva také srovnává údaje z regionů EMEA, Severní Ameriky, Jižní Ameriky a Asie a Tichomoří a zdůrazňuje nejzajímavější rozdíly, např. že respondenti ze Severní Ameriky a západní Evropy pracovali z domova před COVID-19 podstatně více ve srovnání s ostatními podoblastmi EMEA, a proto tam také zaznamenáváme největší změny ve způsobech práce.

Očekává se, že zaměstnanci významně inovují své domácí pracoviště. Při práci z domova budou zaměstnavatelé hrát důležitou roli při zajišťování správného ergonomického zřízení zaměstnanců. Prodej zahradních kanceláří / kabin se od doby COVID-19 ztrojnásobil.

Přestože většina organizací shledala přechod na home office docela plynulým, v současné době nemůže digitální komunikace nahradit bohatost osobního kontaktu. Neschopnost efektivně projevit kvality a emoce spojené s osobní interakcí přes virtuální nástroje se ukázalo být významnou redukcí kvality interakce.

 Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

15.09.2020 Skypaper hlavním mediálním partnerem konference Chytrá a čistá mobilita

Dopravní trendy budoucnosti jsou hlavním tématem 7. ročníku konference Chytrá a čistá mobilita, která se uskuteční…

27.02.2020 Časopis Skypaper opět v porotě ČDS a udělí cenu za celospolečenský přínos

Již 17. ročník celostátní soutěže Česká dopravní stavba (ČDS) přijímá přihlášky za zvýhodněných podmínek do 6. dubna…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Jaký vývoj očekáváte letos ve vaší stavební firmě?

růst nad 5 %
 
růst do 5 %
 
stagnaci
 
pokles do 5 %
 
pokles nad 5 %
 

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« prosinec 2020 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Retro Soutěž | Akce
Souhlasím.
Tato stránka využívá cookies za účelem zkvalitňování svých služeb. Setrváním na této stránce dáváte souhlas s jejich užitím.