úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Revoluce v kancelářích vyváží týmovou spolupráci a home office

Ilustrační foto
24.06.2020  |  Petr Bayer

Revoluce v obsazování kanceláří způsobí, že se lépe vyváží kolektivní spolupráce a cílená práce z domova. S přibývajícími společnostmi, které si osvojují kancelářské designy podporující inovace, kreativitu a týmovou spolupráci, se kanceláře v budoucnu promění na centra společenské aktivity, předpovídají experti v poradenství oblasti komerčních nemovitostí Colliers International v nejnovější zprávě Exploring the post-COVID-19 Workplace.

Více než 5000 respondentů z 18 průmyslových odvětví odpovědělo v globálním průzkumu Work from Home, který našel podporu pro částečné pokračování práce z domova i po skončení pandemie, ale také touhu vrátit se do kanceláře ke spolupráci s kolegy. Někteří respondenti upřednostnili jasnější vymezení pracovního a domácího života. Zpráva dospěla k závěru, že kancelář není zdaleka mrtvá, ale společnosti budou pravděpodobně v budoucnu ve větší míře přijímat práci na dálku.

„Kombinovaná kancelářská práce s prací na dálku pro společnosti změní dosud hlavní funkci kanceláří - trend, který byl patrný již před Covid-19 a pandemie ho jenom urychlila. Kancelář bude místem setkávání a spolupráce s kolegy, bude podporovat kreativitu zaměstnanců a inovativní myšlení a umožní zaměstnancům žít firemní kulturou a v komunitě, což jsou všechny důležité funkce pro zapojení zaměstnanců,“ uvádí ředitelka oddělení Workplace Advisory v české pobočce Colliers International Jana Vlková.

Většina respondentů tvrdí, že osobní spolupráce a setkávaní se s kolegy v kancelářích je lepší než schůzky z domova. Kromě schopnosti spolupracovat s kolegy osobně, je tím, co lidem nejvíce chybí, potkávání kolegů, schopnost efektivního oddělení pracovního a osobního života, rozhovory s kolegy, které se netýkají práce a spontánní setkávání. Pouze 12 % respondentů by chtělo pracovat z domova více než 4 dny. Nejvyšší počet respondentů ve všech věkových kategoriích by ideálně chodil do kanceláře nejméně tři dny v týdnu. Nejsilnější touhu po návratu do kanceláře ukazuje věková skupina 21 - 30 let.

Dalším důkazem, že nám chybí socializace je skutečnost, že respondenti z věkových skupin 21 – 50 let se virtuálně setkávají se svými kolegy v pevně stanovených časech, a navíc má nejmladší věková skupina pravidelné „sociální“ virtuální přestávky s kolegy. Respondenti s dětmi a spolubydlícími vykazují výraznější pokles produktivity práce při práci z domova.

Nejvyšší pokles produktivity byl zaznamenán v sektorech vzdělávání a výzkumu, poté v sektoru médií a právních služeb. Respondenti v mediálním, automobilovém, právním a školském a výzkumném odvětví jsou ve srovnání s jinými sektory o něco méně pozitivní, pokud jde o schopnost jejich manažerů řídit své týmy virtuálně.

Zpráva také srovnává údaje z regionů EMEA, Severní Ameriky, Jižní Ameriky a Asie a Tichomoří a zdůrazňuje nejzajímavější rozdíly, např. že respondenti ze Severní Ameriky a západní Evropy pracovali z domova před COVID-19 podstatně více ve srovnání s ostatními podoblastmi EMEA, a proto tam také zaznamenáváme největší změny ve způsobech práce.

Očekává se, že zaměstnanci významně inovují své domácí pracoviště. Při práci z domova budou zaměstnavatelé hrát důležitou roli při zajišťování správného ergonomického zřízení zaměstnanců. Prodej zahradních kanceláří / kabin se od doby COVID-19 ztrojnásobil.

Přestože většina organizací shledala přechod na home office docela plynulým, v současné době nemůže digitální komunikace nahradit bohatost osobního kontaktu. Neschopnost efektivně projevit kvality a emoce spojené s osobní interakcí přes virtuální nástroje se ukázalo být významnou redukcí kvality interakce.

 Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

14.06.2022 Skypaper opět hlavním mediálním partnerem soutěže ČDS&T, vítěz bude znám v září

Již 19. ročník celostátní soutěže Česká dopravní stavba, technologie a výrazná inovace v dopravě (ČDS&T) otevřel své…

15.09.2020 Skypaper hlavním mediálním partnerem konference Chytrá a čistá mobilita

Dopravní trendy budoucnosti jsou hlavním tématem 7. ročníku konference Chytrá a čistá mobilita, která se uskuteční…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« září 2022 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce