úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Rekonstrukce stanice Vsetín zahájena, přijde na 3,3 miliardy Kč

25.11.2021  |  Eduard Železný Aktualizováno: 29.11.2021

Ve Vsetíně byla zahájena kompletní rekonstrukce železniční stanice. Předpokládané náklady činí zhruba 3,3 miliardy Kč bez DPH. Dojde k redukci a novému uspořádání kolejiště s mimoúrovňovým přístupem pro cestující. Nová výpravní budova bude sloužit jako společný odbavovací terminál pro drážní i pro autobusovou dopravu.„Hlavním cílem této investiční akce je zajištění bezbariérového přístupu na nová nástupiště, zvýšení rychlosti projíždějících vlaků a současně i vyšší bezpečnost provozu,“ říká generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Terminál bude mít dvě nadzemní a jedno podzemní podlaží; to bude komunikačně propojené s navazujícím podchodem. V nejvyšším podlaží nad pokladnami vznikne zázemí pro zaměstnance. V suterénu objektu budou technologické místnosti a hygienické zařízení pro cestující. Prostory budou propojeny otevřeným schodištěm s výtahem a eskalátory.

Ve spolupráci s městem dojde k výstavbě parkovacího domu, který bude sloužit nejen pro potřeby cestujících, ale zároveň bude řešit parkování v centru Vsetína. V rámci stavby budou zřízeny dva podchody na nová nástupiště a zajistí i propojení centra města s místní částí Na Lapači, druhý nahradí přechod ve Štěpánské ulici a přejezd v ulici U Křivačkárny.

Ve stanici se nachází osm úrovňových nástupišť, nově budou tři s pěti nástupními hranami. K dopravnímu terminálu přiléhající vnější nástupiště bude mít délku 350 metrů, směrem na Horní Lideč bude pokračovat jako jazykové s délkou 100 metrů. Dále zde bude ostrovní nástupiště dlouhé 350 metrů, přístupné podchodem a po schodišti nebo výtahem. Naproti dopravnímu terminálu z opačné strany kolejiště bude zřízeno další vnější nástupiště s délkou 160 metrů. Ochranu cestujících před nepřízní počasí zajistí zastřešení.

Projekt je navržen ke spolufinancování EU z Nástroje pro propojení Evropy (CEF). Zhotoviteli jsou OHL ŽS, Strabag Rail a AŽD.

Další články k tématu 

 

Odběr newsletteru

Aktuality

13.06.2023 Soutěž ČDS zná vítěze, Skypaper ocenil silnici v CHKO Slavkovský les

Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…

23.05.2023 Skypaper opět hlavním mediálním partnerem prestižní stavební soutěže ČDS

Jubilejní 20. ročník prestižní celostátní soutěže Česká dopravní stavba, technologie a inovace (ČDS) vyhlásí vítěze…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« březen 2024 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce