úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Rekonstrukce stanice Letohrad skončila, přesáhla 1 mld. Kč

Ilustrační foto Skypaper
03.08.2020  |  Eduard Železný

Správa železnic předala do užívání zrekonstruovanou stanici Letohrad. Práce probíhaly od loňského března, výsledkem jsou mj. moderní nástupiště, největším přínosem bylo vybudování podchodu pod celým kolejištěm stanice, který zajistil přímý přístup do místní části Kunčice. Celkové investiční náklady činí 1,006 miliardy Kč bez DPH. Příspěvek EU v rámci Operačního programu Doprava 2014–2020 může činit až 755 milionů Kč.

„Stavba přinesla pozitiva nejen pro cestující, ale i občany města. Zatímco jedni ocení především náhradu úrovňových nástupišť moderními, která jsou navíc bezbariérově přístupná podchodem, druhé jisté potěšilo přímé propojení dvou částí města, které dosud rozdělovala železnice,“ uvedl ministr dopravy Karel Havlíček. „Dokončení rekonstrukce stanice nám umožnilo zapojit do dálkového řízení z dispečinku na pražské Balabence provoz na celé trati z Ústí nad Orlicí do Lichkova,“ dodal generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.   

Přestavba železniční stanice Letohrad přinesla vyšší kapacitu dopravní cesty a současně snížení hluku od projíždějících vlaků. Rychlost se zvýšila na 80 km/h. Rekonstrukcí prošlo jak kolejiště stanice, tak i trolejové vedení. Cestujícím začalo sloužit nové ostrovní nástupiště, které doplnila dvě jednostranná nástupiště. Přístup k vlakům je bezbariérový, osoby se sníženou pohyblivostí či s dětskými kočárky mohou použít výtahy. Na opačné straně stanice, než je výpravní budova, vznikla nová parkovací místa pro cestující.

Stanice získala rovněž nový kamerový a informační systém. Rekonstruováno bylo i několik železničních přejezdů. Tři byly doplněny závorami, další dva ve směru na Žamberk jsou nově zabezpečeny světelnými výstražníky. Zhotoviteli stavby byly Chládek a Tintěra Pardubice a Elektrizace železnic Praha.

Další články k tématu 

 

Odběr newsletteru

Aktuality

14.06.2022 Skypaper opět hlavním mediálním partnerem soutěže ČDS&T, vítěz bude znám v září

Již 19. ročník celostátní soutěže Česká dopravní stavba, technologie a výrazná inovace v dopravě (ČDS&T) otevřel své…

15.09.2020 Skypaper hlavním mediálním partnerem konference Chytrá a čistá mobilita

Dopravní trendy budoucnosti jsou hlavním tématem 7. ročníku konference Chytrá a čistá mobilita, která se uskuteční…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« červenec 2022 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce