úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Rekonstrukce nádraží v Pardubicích začala, skončit má v prosinci 2024

Uzel Pardubice.JPG
29.09.2020  |  Eduard Železný

Správa železnic zahájila celkovou modernizaci stanice Pardubice hlavní nádraží. Kromě rychlejšího a tiššího průjezdu vlaků přinese také nové ostrovní nástupiště. Díky výstavbě bezbariérově přístupné lávky pro pěší stanice přestane být překážkou pro místní obyvatele. Dokončení stavby s předpokládanými náklady přes 6,3 miliardy korun bez DPH je naplánováno v prosinci 2024.

„Modernizovaná stanice nabídne cestujícím pohodlný přístup na všechna nástupiště, kam se dostanou výtahy a eskalátory. Pozitivem z hlediska bezpečnosti železniční dopravy bude instalace moderního staničního zabezpečovacího zařízení. Ovládat se bude dálkově z Centrálního dispečerského pracoviště v Praze,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Komplexní modernizací projde celé kolejiště. Dojde i k přestavbě stávajících a výstavbě nového nástupiště, včetně zajištění bezbariérových přístupů. Všechna nástupiště budou ve výšce 550 mm nad kolejí, tedy v úrovni podlahy moderních železničních vozů, což značně usnadní nástup a výstup z vlaku. Stanice bude také vybavena novým osvětlením, orientačním systémem, rozhlasem a zvukovými majáčky pro nevidomé. Součástí projektu je i bezbariérově přístupná lávka pro pěší, která propojí přednádražní prostor se čtyřmi nástupišti a jižní částí města.

V rámci stavby se počítá s rozšířením evropského vlakového zabezpečovacího zařízení ETCS a úpravou zařízení pro automatické vedení vlaku. I díky těmto úpravám se ve stanici v hlavních kolejích zvýší průjezdná rychlost až na 160 km/h, ve směru na Rosice nad Labem bude 60 km/h. V současné době je v hlavních průjezdných kolejích 100 km/h, ve směru na Rosice jen 40 km/h. Díky použití pružného upevnění kolejnic k pražcům a výstavbě protihlukových stěn bude jízda vlaků výrazně tišší.

Maximální podpora EU může dosáhnout až 85 % z celkových nákladů. Projekt je spolufinancovaný z programu Nástroj pro propojení Evropy (CEF). Zhotoviteli stavby jsou Eurovia CS, Chládek a Tintěra, Elektrizace železnic Praha a GJW Praha.

Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

15.09.2020 Skypaper hlavním mediálním partnerem konference Chytrá a čistá mobilita

Dopravní trendy budoucnosti jsou hlavním tématem 7. ročníku konference Chytrá a čistá mobilita, která se uskuteční…

27.02.2020 Časopis Skypaper opět v porotě ČDS a udělí cenu za celospolečenský přínos

Již 17. ročník celostátní soutěže Česká dopravní stavba (ČDS) přijímá přihlášky za zvýhodněných podmínek do 6. dubna…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Jaký vývoj očekáváte ve vaší stavební firmě v roce 2021?

růst nad 5 %
 
růst do 5 %
 
stagnaci
 
pokles do 5 %
 
pokles nad 5 %
 

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« květen 2021 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce
Souhlasím.
Tato stránka využívá cookies za účelem zkvalitňování svých služeb. Setrváním na této stránce dáváte souhlas s jejich užitím.