Pražská rada schválila aktualizaci zásad územního rozvoje související s modernizací železniční trasy Praha – Kladno s připojením na letiště. Umožňuje v úseku mezi stanicemi Dejvice – Veleslavín tunelovou variantu. Zastupitelstvo se jí bude zabývat na čtvrtečním zasedání.
„Aktualizace zásad územního rozvoje se stihla připravit a projednat za pouhý jeden rok. Železniční trasa na letiště a modernizace kolejového spojení s Kladnem je nepochybně klíčová investice příštího desetiletí,“ říká radní Petra Kolínská. V úseku Dejvice – Veleslavín byla elektrifikace a zdvoukolejnění trati předmětem mnohaletých diskusí zejména kvůli plánované demolici několika objektů v její blízkosti. S povrchovou variantou zásadně nesouhlasila Městská část Praha 6. Ražené tunely pod Střešovicemi předcházejí kolizím s povrchovými stavbami, navíc cestu na letiště zkrátí a zrychlí.
„Zkvalitnění propojení Prahy a Kladna a nové napojení na Letiště Václava Havla ještě více podpoří využívání městské a příměstské dopravy a také možnost pohybovat se ve městě rychle, pohodlně a ekologicky,“ míní ředitel Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR) Ondřej Boháč. Výstavba železniční trati na letiště byla zahájena v polovině minulého roku rekonstrukcí Negrelliho viaduktu. Zprovoznění celé modernizované tratě z Prahy na Letiště Václava Havla a do Kladna je předpokládáno do roku 2030.
Dopravní trendy budoucnosti jsou hlavním tématem 7. ročníku konference Chytrá a čistá mobilita, která se uskuteční…
Již 17. ročník celostátní soutěže Česká dopravní stavba (ČDS) přijímá přihlášky za zvýhodněných podmínek do 6. dubna…
Jaký vývoj očekáváte ve vaší stavební firmě v roce 2021?
růst nad 5 %Petr Bayer | |
Jilemnického 2238 53002 Pardubice Česká republika | |
mobil: | +420 602 309 872 |
e-mail: | bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz |