První úsek rychlotratě mezi Brnem a Přerovem má stát 7,7 miliardy Kč
Správa železnic plánuje v příštím roce zahájit modernizaci trati z Brna do Přerova, nyní vyhlásila tendr na zhotovitele prací v úseku mezi Nezamyslicemi a Kojetínem. Stejně jako ostatní části důležité spojnice jižní a severní Moravy získá druhou kolej, traťová rychlost bude 200 km/h. Stavba by měla začít v červnu 2025, hotova bude v prosinci 2028. Předpokládané celkové náklady přesahují 7,7 miliardy korun.
Na rekonstruovaném úseku dlouhém přibližně 10 kilometrů se odstraní všechny přejezdy, cestující získají bezbariérový přístup na nástupiště a pohodlný nástup do vlaků. Nejvýznamnějším stavebním prvkem bude nový Němčický tunel dlouhý 744 metrů, který povede pod kopcem Kozlov. Projekt dále zahrnuje výstavbu 8 nových železničních mostů, nejdelší z nich přes údolí potoka Žlebůvky bude měřit 122 metrů.
Stavbaři vybudují dvě nové zastávky s bezbariérovým přístupem, jednu jako náhradu za zrušenou stanici Němčice nad Hanou. Obě zastávky získají stání pro auta a cyklostojany. V případě provozních mimořádností bude možné přejet z jedné koleje na druhou v nové odbočce Hruška, která se bude nacházet v polovině modernizovaného úseku.
Oba stávající přejezdy budou zrušeny, v Němčicích díky přeložení železniční tratě do nové polohy, v Měrovicích ho nahradí nová objízdná komunikace. Součástí projektu jsou i částečné přeložky silnic III. třídy, které jsou v kolizi s novým vedením železniční tratě.
Dotčené obce budou chránit nové protihlukové stěny. V rámci stavby dále dojde i k posunu styku střídavé a stejnosměrné napájecí soustavy od Nezamyslic k Přerovu. Na trati se instaluje evropské zabezpečovací zařízení ETCS a rádiový systém GSM-R.
