úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

První fáze rekonstrukce nádražní budovy v Teplicích přijde na 236 mil. Kč

Teplice-vizualizace
14.09.2022  |  Eduard Železný

Správa železnic zahájila rekonstrukci památkově chráněné budovy teplického nádraží. První etapa, která skončí v prosinci příštího roku, zahrnuje kompletní obnovu střech včetně krovů, celé fasády a přilehlého nástupiště. Náklady činí 236,1 milionu korun. Stavba bude navržena ke spolufinancování z Nástroje pro oživení a odolnost (RRF) EU v rámci Národního plánu obnovy (NPO).

„Rekonstrukce historické budovy nádraží v Teplicích měla sice začít v tomto roce, ale ukázalo se, že na ni v rozpočtu nejsou peníze a nepočítal s nimi ani návrh rozpočtu předchozí vlády. I přesto jsem slíbil hledat způsob, jak stavbu ještě v letošním roce rozběhnout,“ říká ministr dopravy Martin Kupka. „ Je to poslední z velkých památkově chráněných objektů, který ještě neprošel obnovou,“ dodává generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Současná výpravní budova v lázeňském městě pod Krušnými horami pochází z roku 1858. Rozsáhlý objekt byl postaven v novorománském stylu, ve své době byl také sídlem soukromé Ústecko-teplické dráhy.  „Cílem stavby je vrátit budově její původní vzhled. Kromě několika tisíc metrů čtverečních fasády či střech obnovíme například 59 sloupů a 350 oken,“ doplňuje ředitel stavby z litoměřické společnosti Chládek & Tintěra Petr Suchý. Součástí prací bude i rekonstrukce 1. nástupiště, které bude řešeno bezbariérově se zvednutím nástupní hrany. Renovací projde také historické zastřešení nástupiště a přilehlá kolej.

Nový vzhled budovy byl navržen po restaurátorském průzkumu a zohledňuje její památkovou ochranu. Objekt se očistí od nekvalitních dobových úprav a budou mu vráceny původní historické prvky. Navrženo je také obnovení historické barevnosti fasády kombinované s detaily v cihlové barvě, oplechování a kovové prvky budou tmavě šedé. Umělý šindel a plech na střeše nahradí šablony imitující dřívější břidlicovou krytinu.

Po dokončení první etapy rekonstrukce se nádražní budova stane reprezentativní a důstojnou součástí této městské lokality. Pokračují také projektové práce na druhé etapě. Kromě kompletní rekonstrukce interiéru budovy bude zahrnovat například i vybudování nových parkovacích ploch nebo úprava trafostanice s instalací fotovoltaické elektrárny na střeše.

Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

14.06.2022 Skypaper opět hlavním mediálním partnerem soutěže ČDS&T, vítěz bude znám v září

Již 19. ročník celostátní soutěže Česká dopravní stavba, technologie a výrazná inovace v dopravě (ČDS&T) otevřel své…

15.09.2020 Skypaper hlavním mediálním partnerem konference Chytrá a čistá mobilita

Dopravní trendy budoucnosti jsou hlavním tématem 7. ročníku konference Chytrá a čistá mobilita, která se uskuteční…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« září 2022 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce