Koncem roku 2020 bude prodávat výrobky a zboží přes e-shop šestina malých a středních firem a podnikatelů. Nyní svůj sortiment nabízí online 12 % z nich a dalších pět procent e-shop plánuje otevřít, a to nejčastěji do dvou let. Vyplývá to z analýzy v rámci průzkumu ČSOB Index očekávání firem.
„Firmy a podnikatelé přes e-shop prodávají v průměru 43 procent produkce, přičemž jejich tržby vesměs rostou. Nárůst objemu potvrzuje 47 procent dotazovaných, pokles naproti tomu uvádí jen desetina,“ uvedl výkonný ředitel Firemního bankovnictví ČSOB Petr Manda.
„Význam e-commerce neustále roste. Například během Black Friday se počet zásilek objednaných u zákazníků z řad e-schopů meziročně zvýšil o 61 procent,“ líčí Simona Kijonková, majitelka Zásilkovny nabízející komplexní logistické služby pro e-shopy. „Náš e-shop tento rok vyrostl o 200 procent,“ dodala se majitelka výrobce oblečení a látek Unuodesign Petra Plemlová.
Využívání e-shopů by mohlo být četnější, ale takřka dvě pětiny z oslovených malých a středních firem a podnikatelů vlastní e-shop zatím odmítají, i když ho mít mohou. Zbylých 46 % dotazovaných vůbec s vlastním e-shopem nepočítá, protože působí v oborech, ve kterých to podle jejich slov nedává smysl.
Reprezentativní průzkum Index očekávání firem zahrnuje 400 středních a malých společností a živnostníků napříč obory podnikání. Každý z dílčích indexů, který je rozdílem pozitivních a negativních očekávání firem, může nabývat hodnot od -100 do +100 bodů. Celkový index je pak průměrem dílčích indexů vývoje poptávky, investic a rozšiřování podnikání.
Dopravní trendy budoucnosti jsou hlavním tématem 7. ročníku konference Chytrá a čistá mobilita, která se uskuteční…
Již 17. ročník celostátní soutěže Česká dopravní stavba (ČDS) přijímá přihlášky za zvýhodněných podmínek do 6. dubna…
Jaký vývoj očekáváte ve vaší stavební firmě v roce 2021?
růst nad 5 %Petr Bayer | |
Jilemnického 2238 53002 Pardubice Česká republika | |
mobil: | +420 602 309 872 |
e-mail: | bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz |