úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Průzkum: Většina firem nechce omezovat kanceláře, plánují zlepšit vybavení

Y(OUR) SPACE
16.06.2021  |  Petr Bayer

Devět z deseti nadnárodních firem považuje nemovitosti za klíčové pro rozvoj svého podnikání. Dvě třetiny oslovených společností plánuje ustálení nebo růst svého kancelářského portfolia v průběhu tří let a 46 % plánuje vylepšit vybavení pracovišť, které podpoří wellbeing, týmovou spolupráci a přitáhnou nové talenty. Vyplývá to z průzkumu (Y)OUR SPACE společnosti Knight Frank, kterého se zúčastnilo 400 mezinárodních firem, zaměstnávajících přes 10 milionů lidí.

Navzdory více než rok trvající práci z domova firmy i nadále považují kanceláře za nedílnou součást firemní kultury, korporátní identity a za klíčový faktor, který přispívá k udržení zaměstnanců. Čtvrtina firem plánuje za účelem zlepšení kvality a dostupnosti služeb a nutnosti přizpůsobit se novým způsobům práce stěhování do nových kanceláří a 38 % firem považuje za pravděpodobné, že během příštích tří let přestěhuje své firemní sídlo. Kancelářský trh tak po menším útlumu zažije významný růst aktivity a s ní spojený boj o nejkvalitnější prostory v nejlepších lokalitách. Poptávka po kvalitních prostorách má být mimořádná, protože 92 % společností plánuje úroveň svých kanceláří nejen udržet, ale také zvýšit, přičemž 30 % chce v příštích třech letech zvýšit kapacitu kancelářských ploch. Největší hnací silou poptávky po kancelářských prostorech budou technologické firmy, z nichž 39 % očekává v příštích třech letech růst a rozšíření globální působnosti.

„Globální firmy se v předstihu připravují na konec pandemie. Zaměřují se na to, jak mohou zatraktivněním pracovního prostředí pozvednout firemní kulturu, zaujmout zaměstnance a motivovat je k návratu do práce. Firmy chtějí zaměstnancům nabídnout to nejlepší z obou světů – jednak flexibilní pracovní podmínky a zároveň nejlepší možnou zkušenost s prací v kanceláři,“ říká architekt Lukáš Soukup z Knight Frank.

V následujících třech letech bude 47 % firem usilovat o zlepšení kvality stávajících prostor, přičemž 46 % se bude snažit vylepšit vybavení, které je na pracovišti zaměstnancům k dispozici. Zhruba 55 % dotazovaných společností uvedlo, že v kancelářích vytvoří více prostor pro vzájemnou spolupráci a 54 % plánuje zavedení sdílených pracovišť. K nejčastějším požadavkům firem proto nyní patří služby podporující duševní pohodu a zdraví a služby typu „click and collect“:

  1. Občerstvení a nápoje na pracovišti (65 %)
  2. Tělocvična/posilovna (47 %)
  3. Úschovna kol (46 %)
  4. Prostory pro duševní hygienu (45 %)
  5. “Click and collect” zařízení (45 %)

Největší nespokojenost nájemců vyplývá z nedostatku flexibility pronajímatelů (29 %) a z nedostatku inovací v nabídce produktů nebo služeb (21 %), což ukazuje na nutnost pronajímatelů investovat do provozu, správy nemovitostí a služeb nájemcům. Povzbudivé je, že 60 % respondentů uvedlo, že v průběhu pandemie zaznamenali nárůst nebo výrazný nárůst komunikace se svým pronajímatelem, což vedlo k vytvoření dlouhodobého vztahu, který je více založený na spolupráci a partnerství.

„Společnosti budou tíhnout k takovým kancelářím, které nabízejí dynamičtější pracovní prostředí, podněcují ke sdílení zkušeností, využívají nejmodernější technologie a zároveň minimalizují dopad na životní prostředí,” dodává vedoucí výzkumu v Knight Frank Ondřej Vlk. „Dobře navržené kanceláře mohou zvýšit produktivitu, kreativitu a schopnost firem přilákat a zapojit nové talenty, zejména absolventy. Společnosti kladou v posledních letech větší důraz na zdraví, bezpečnost a wellbeing svých lidí,“ uzavírá Soukup.

(Y)OUR SPACE Report od Knight Frank je ke stažení zde: [LINK]

Další články k tématu 

 

Odběr newsletteru

Aktuality

15.09.2020 Skypaper hlavním mediálním partnerem konference Chytrá a čistá mobilita

Dopravní trendy budoucnosti jsou hlavním tématem 7. ročníku konference Chytrá a čistá mobilita, která se uskuteční…

27.02.2020 Časopis Skypaper opět v porotě ČDS a udělí cenu za celospolečenský přínos

Již 17. ročník celostátní soutěže Česká dopravní stavba (ČDS) přijímá přihlášky za zvýhodněných podmínek do 6. dubna…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Jaký vývoj očekáváte ve vaší stavební firmě v roce 2021?

růst nad 5 %
 
růst do 5 %
 
stagnaci
 
pokles do 5 %
 
pokles nad 5 %
 

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« říjen 2021 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce
Souhlasím.
Tato stránka využívá cookies za účelem zkvalitňování svých služeb. Setrváním na této stránce dáváte souhlas s jejich užitím.