úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Průzkum: Většina firem nechce omezovat kanceláře, plánují zlepšit vybavení

Y(OUR) SPACE
16.06.2021  |  Petr Bayer

Devět z deseti nadnárodních firem považuje nemovitosti za klíčové pro rozvoj svého podnikání. Dvě třetiny oslovených společností plánuje ustálení nebo růst svého kancelářského portfolia v průběhu tří let a 46 % plánuje vylepšit vybavení pracovišť, které podpoří wellbeing, týmovou spolupráci a přitáhnou nové talenty. Vyplývá to z průzkumu (Y)OUR SPACE společnosti Knight Frank, kterého se zúčastnilo 400 mezinárodních firem, zaměstnávajících přes 10 milionů lidí.

Navzdory více než rok trvající práci z domova firmy i nadále považují kanceláře za nedílnou součást firemní kultury, korporátní identity a za klíčový faktor, který přispívá k udržení zaměstnanců. Čtvrtina firem plánuje za účelem zlepšení kvality a dostupnosti služeb a nutnosti přizpůsobit se novým způsobům práce stěhování do nových kanceláří a 38 % firem považuje za pravděpodobné, že během příštích tří let přestěhuje své firemní sídlo. Kancelářský trh tak po menším útlumu zažije významný růst aktivity a s ní spojený boj o nejkvalitnější prostory v nejlepších lokalitách. Poptávka po kvalitních prostorách má být mimořádná, protože 92 % společností plánuje úroveň svých kanceláří nejen udržet, ale také zvýšit, přičemž 30 % chce v příštích třech letech zvýšit kapacitu kancelářských ploch. Největší hnací silou poptávky po kancelářských prostorech budou technologické firmy, z nichž 39 % očekává v příštích třech letech růst a rozšíření globální působnosti.

„Globální firmy se v předstihu připravují na konec pandemie. Zaměřují se na to, jak mohou zatraktivněním pracovního prostředí pozvednout firemní kulturu, zaujmout zaměstnance a motivovat je k návratu do práce. Firmy chtějí zaměstnancům nabídnout to nejlepší z obou světů – jednak flexibilní pracovní podmínky a zároveň nejlepší možnou zkušenost s prací v kanceláři,“ říká architekt Lukáš Soukup z Knight Frank.

V následujících třech letech bude 47 % firem usilovat o zlepšení kvality stávajících prostor, přičemž 46 % se bude snažit vylepšit vybavení, které je na pracovišti zaměstnancům k dispozici. Zhruba 55 % dotazovaných společností uvedlo, že v kancelářích vytvoří více prostor pro vzájemnou spolupráci a 54 % plánuje zavedení sdílených pracovišť. K nejčastějším požadavkům firem proto nyní patří služby podporující duševní pohodu a zdraví a služby typu „click and collect“:

  1. Občerstvení a nápoje na pracovišti (65 %)
  2. Tělocvična/posilovna (47 %)
  3. Úschovna kol (46 %)
  4. Prostory pro duševní hygienu (45 %)
  5. “Click and collect” zařízení (45 %)

Největší nespokojenost nájemců vyplývá z nedostatku flexibility pronajímatelů (29 %) a z nedostatku inovací v nabídce produktů nebo služeb (21 %), což ukazuje na nutnost pronajímatelů investovat do provozu, správy nemovitostí a služeb nájemcům. Povzbudivé je, že 60 % respondentů uvedlo, že v průběhu pandemie zaznamenali nárůst nebo výrazný nárůst komunikace se svým pronajímatelem, což vedlo k vytvoření dlouhodobého vztahu, který je více založený na spolupráci a partnerství.

„Společnosti budou tíhnout k takovým kancelářím, které nabízejí dynamičtější pracovní prostředí, podněcují ke sdílení zkušeností, využívají nejmodernější technologie a zároveň minimalizují dopad na životní prostředí,” dodává vedoucí výzkumu v Knight Frank Ondřej Vlk. „Dobře navržené kanceláře mohou zvýšit produktivitu, kreativitu a schopnost firem přilákat a zapojit nové talenty, zejména absolventy. Společnosti kladou v posledních letech větší důraz na zdraví, bezpečnost a wellbeing svých lidí,“ uzavírá Soukup.

(Y)OUR SPACE Report od Knight Frank je ke stažení zde: [LINK]

Další články k tématu 

 

Odběr newsletteru

Aktuality

14.06.2022 Skypaper opět hlavním mediálním partnerem soutěže ČDS&T, vítěz bude znám v září

Již 19. ročník celostátní soutěže Česká dopravní stavba, technologie a výrazná inovace v dopravě (ČDS&T) otevřel své…

15.09.2020 Skypaper hlavním mediálním partnerem konference Chytrá a čistá mobilita

Dopravní trendy budoucnosti jsou hlavním tématem 7. ročníku konference Chytrá a čistá mobilita, která se uskuteční…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« srpen 2022 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce