úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Projekt vysokorychlostních tratí pokračuje úsekem Modřice - Šakvice

14.12.2020  |  Petr Bayer Aktualizováno: 15.12.2020

Správa železnic dnes vyhlásila výběrové řízení na zpracování dokumentace vysokorychlostní trati (VRT) v úseku Modřice – Šakvice na jižní Moravě. Předpokládané náklady dosahují 160 milionů korun. Práce mají trvat rok a tři čtvrtě. Informuje o tom Věstník veřejných zakázek.

Jedná se o zpracování dokumentace stavby v podrobnosti dokumentace pro vydání rozhodnutí o umístění stavby a zpracování dokumentace vlivu na životní prostředí EIA. Hlavním kritériem pro výběr dodavatele je nejnižší cena, váhu 40 procent mají kvalifikace a zkušenosti dodavatele. Lhůta pro doručení nabídek byla stanovena do 1. února 2021.

Hlavním cílem zakázky je navrhnout novostavbu vysokorychlostní trati v úseku od Brna směrem na Břeclav. Úsek VRT dlouhý 33 kilometrů s provozní rychlostí až 320 km/h bude začínat v Modřicích a prozatím bude ukončen za stanicí Šakvice napojením do stávající koridorové trati. Stavba bude mj. zahrnovat zapojení VRT do stanice Modřice (včetně jejích úprav), do trati ze Šakvic do Zaječí a stavební připravenost na možné pokračování VRT dále na Břeclav a na Slovensko. Pro zajištění bezproblémového provozu na nové VRT se počítá s návrhem speciálního střediska údržby na vhodném místě u nové trati.

Nedávno byla rovněž vypsána zakázka na studii optimalizace trati Praha – Hradec Králové – Wroclaw ve vztahu k územním limitům i definice možností napojení do uzlů Praha a Hradec Králové. Začátek úseku bude v Praze v prostoru Balabenky. Zhotovitel studie v souvislosti se zapojením VRT do pražského železničního uzlu navrhne i možnosti zkapacitnění jeho příslušné části. Konec řešeného úseku je na státní hranici Česka s Polskem, přičemž řešení z ČR musí navazovat směrově i výškově na dosud zpracované polské vedení trasy.

Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

13.06.2023 Soutěž ČDS zná vítěze, Skypaper ocenil silnici v CHKO Slavkovský les

Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…

23.05.2023 Skypaper opět hlavním mediálním partnerem prestižní stavební soutěže ČDS

Jubilejní 20. ročník prestižní celostátní soutěže Česká dopravní stavba, technologie a inovace (ČDS) vyhlásí vítěze…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Co by nejvíce pomohlo ve vaší firmě překonat současné energetické potíže?

masívnější podpora obnovitelných zdrojů (soláry, větrníky...)
 
přehodnocení podmínek Green Dealu především co se týká racionality při dosažení termínů bezuhlíkové ekonomiky
 
dočasné pozastavení odklonu od uhlí po dobu nezbytně nutnou k překonání energetické krize
 
větší podpora energetických úspor (inovační technologie, kontrola plýtvání...)
 

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« duben 2024 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce