Souhlasím.
Tato stránka využívá cookies za účelem zkvalitňování svých služeb. Setrváním na této stránce dáváte souhlas s jejich užitím. 
 
 
úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Pražské maloobchodní nemovitosti na špici středoevropského realitního trhu

18.04.2016  |  Petr Bayer

Praha je podle nejnovější studie společnosti JLL s názvem High Street Retail in Prague 2016 nejzajímavějším maloobchodním trhem v oblasti střední a východní Evropy (CEE). Podle obdobné studie JLL Destination Europe 2015  se v celoevropském srovnání Praha umístila jako 14. nejvyhledávanější trh pro expanzi luxusních značek a rozšiřování sítě mezinárodních řetězců. Oznamuje to JLL.

Maloobchodníci reagují jak na silnou kupní sílu obyvatel Prahy a ČR, tak silný turistický ruch. Podle přehledu společnosti TripAdvisor Top 10 Global City Destinations 2016 je Praha 4. nejnavštěvovanější evropskou turistickou destinací. Prosperující pražský maloobchodní trh neminul zájem realitních investorů a prodej předního nákupního centra Palladium v historickém srdci Prahy byl jednou z největších investičních transakcí na českém realitním trhu v loňském roce.  

Pražský trh moderních maloobchodních prostor vytváří především nákupní centra a solitérní obchody, z nichž se většina reprezentativních tzv. vlajkových obchodů nachází na hlavních nákupních třídách v centru města – v ulicích Na Příkopě, na Václavském náměstí a v Pařížské ulici. „Situace v oblasti nákupních center se dlouhodobě nemění. Majitelé špičkových nákupních center mají díky silnému zájmu nájemců velmi silnou vyjednávací pozici. V případě, že se uvolní nějaká jednotka, prakticky okamžitě se vytvoří řada vážných zájemců. Nájemné nejlepších maloobchodních prostor v nákupních centrech se pohybuje na úrovni 110 eur/m2 měsíčně,“ říká vedoucí oddělení maloobchodních nemovitostí JLL Tomáš Soukup.      

Vlajkové obchody značek střední a vyšší úrovně se těší velkému zájmu návštěvníků dolní části Václavského náměstí a ulice Na Příkopě, která ústí na náměstí Republiky u nákupního centra Palladium. „V ulici Na Příkopě a v dolní části Václavského náměstí se čas od času uvolní maloobchodní jednotky, díky kterým se zpestřuje nabídka pražského trhu. V roce 2015 zde své obchody otevřely značky Marc O´Polo a Tiger. Letos by mělo být v nově rekonstruované budově Na Příkopě 14 otevřeno obří hračkářství Hamleys,“ dodává Soukup.  

Doménou luxusních značek je Pařížská ulice, kde se nachází více než 40 obchodů předních značek, z nichž 15 provozují přímo bez zprostředkujícího lokálního zastoupení. Jedním z největších obchodů je třípatrový Louis Vuitton, který otevřel na podzim 2014 a nabízí nejen ikonické kabelky a kufry, ale i luxusní pret-a-porter kolekce dámského a pánského oblečení. Zájem o prestižní adresu, který Pařížská ulice kvůli svým fyzickým limitům není schopna uspokojit, se přelévá do sousedních ulic Široké, Kostečné a částečně na Staroměstské náměstí v návaznosti na obchod luxusního klenotnictví Cartier. Průměrné nájemné v obchodech uvedených pražských nákupních tříd dosahuje 185 eur/m2/měsíc ve vztahu na průměrnou jednotku o velikosti 100 m2.

„Podle ČSÚ Prahu v roce 2015 navštívilo celkem 292 000 ruských, 197 000 čínských a 180 000 korejských turistů. Podle společnosti Global Blue, která se specializuje na tax-free nakupování, v ČR loni z návštěvníků ze zemí mimo EU nejvíce utráceli čínští turisté (jejich podíl vzrostl ze 14 % v roce 2014 na 25 % v roce 2015), oproti tomu nakupování ruských turistů – tradičních lídrů žebříčku – pokleslo ze 44 % v roce 2014 na 24 % v roce 2015. Zájmu čínských a obecně asijských turistů o Prahu nahrává i nově otevřené přímé letecké spojení mezi Prahou a Pekingem v září roku 2015 a mezi Prahou a Šanghají v dubnu 2016,“ dodává vedoucí oddělení průzkumu trhu společnosti JLL Blanka Vačkova. O rostoucím významu čínských turistů svědčí i nejnovější marketingová aktivita obchodního domu Kotva, který představil svůj oficiální název i v čínštině Kao-tche-wa.

Kvetoucí maloobchodní trh v Praze a ČR neunikl zájmu realitních investorů, kteří v roce 2015 do něj napumpovali 1,12 miliardy eur, což je 42 % celkového objemu realitních investic v ČR. Největší jednotlivou transakcí byl prodej úspěšného nákupního centra Palladium, které koupila společnost Union Investment za 570 milionů eur.

„Povzbudivý ekonomický růst, moderní a vysoce kvalitní maloobchodní nemovitosti, nízká úroveň osobního zadlužení a rostoucí útrata na obyvatele činí z českého maloobchodu zajímavý cíl investičních aktivit jak domácích, tak mezinárodních investorů. Během roku 2015 jsme zaznamenali vzrůstající zájem investorů o nákupní centra v Praze, dále regionální maloobchodní projekty, outlety a v neposlední řadě i nemovitosti na vyhlášených nákupních třídách. Zdá se, že tento trend bude pokračovat i v roce 2016, kdy neutuchající zájem o tento sektor potvrzuje množství již rozjednaných transakcí a pokračující silná poptávka,“ uzavírá vedoucí investičního oddělení JLL pro ČR a region střední a východní Evropy Stuart Jordan.

Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

21.06.2019 Soutěž Česká dopravní stavba vyhlásila vítěze, Skypaper v porotě a udělil cenu

Tituly 16. ročníku celostátní soutěže Česká dopravní stavba, technologie, inovace roku 2018 získaly Modernizace trati…

06.05.2019 Průzkum Skypaper: Růst letos čeká téměř polovina stavebních firem

Stavební firmy zvyšují svůj optimismus a růst v letošním roce očekává 46,5 procenta z nich, oproti 44,6 % v roce…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« září 2019 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
18
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Retro Soutěž | Akce