Praha bude nově aktualizovat Plán udržitelné mobility každé dva roky pro rovnoměrné rozložení sil i finančních prostředků. Předpokládané dopravní investiční výdaje hlavního města jsou pro roky 2025 – 2026 až 12,8 miliardy Kč s výjimkou metra D (+19,3 mld. Kč), celkem tedy 32,1 mld. Kč. Nároky zahájených akcí na investiční výdaje hlavního města poté v období 2025 – 2030 činí 53,3 mld. Kč s metrem D (+ 56,9 mld. Kč), celkem 110,2 mld. Kč.
„Praha by si rozhodně zasloužila, aby vnitřní Městský okruh financoval stát podobně jako v Brně. Jedná se jednoznačně, stejně jako v případě metra D, o stavby celostátního významu. Bohužel se tak zatím neděje. Díky využití evropských dotací postavíme nové tramvajové tratě včetně tramvajového okruhu. Z prezentovaného plánu je také jasné, že je potřeba upravit ceny extrémně levného parkování, protože není udržitelné, abychom parkování ve městě dotovali více než MHD. Veřejného prostoru ve městech je málo a je velmi cenný a může být využit nejen na parkování, ale také třeba na výsadbu stromů nebo pro hospodské zahrádky,“ říká náměstek primátora Zdeněk Hřib.
V oblasti rozvoje hromadné dopravy bude hlavní město pokračovat například ve výstavbě metra D, Dvoreckého mostu, automatizaci metra C, přípravě výstavby Terminálu Smíchov, výstavbě tramvajového okruhu, výměně vozového parku za energeticky šetrnější soupravy v souladu s klimatickým plánem města nebo bezbariérovém zpřístupňování stanic metra. Zaměří se ale i na vybrané rekonstrukce ulic s odstraněním bariér a zatraktivnění veřejného prostoru (např. rekonstrukcí ulic Jana Želivského a Seifertova), zvýšení bezpečnosti okolí severojižní magistrály (Legerova – Sokolská), zřizováním školních ulic a obecně zklidňováním dopravy v oblastech, kde se pohybují děti.
Pozornost bude i nadále zaměřena na rekonstrukce a výstavbu mostů. A to od Libeňského mostu, mostů Legií, Palackého, Čechova a Hlávkova, až po dokončení rekonstrukce Barrandovského mostu a přípravy oprav Strahovského tunelu nebo na opatření v oblasti řízení dopravy a telematiky. Vynechán nebude rozvoj páteřní sítě cyklostezek a mobiliáře k bikesharingu. Pozornost město nasměruje i na podpůrná opatření: rozvoj dobíjecí infrastruktury pro e-mobilitu, zefektivnění zón placeného stání včetně kontroly a vymáhání pokut za přestupky, snížení dopadů city logistiky nebo optimalizaci sdílených forem mobility (carsharingu a mikromobility) a mnohé další.
Na veřejném projednání byli s návrhem na aktualizaci Plánu udržitelné mobility seznámeni zastupitelé, členové dopravního výboru i komise a veřejnost. Návrh je výsledkem zpracování dat získaných od městských organizací DPP, ROPID, TSK, IPR, OICT, od Středočeského kraje a IDSK, odborů dopravního, ochrany prostředí, evropských fondů a investičního na magistrátu hl. města. Rada hl. m. Prahy by tento materiál měla projednat do konce května letošního roku. Materiál poté projedná také Zastupitelstvo hl. m. Prahy. Příslušné organizace, výbory a komise budou moci zasílat připomínky zhruba do poloviny dubna.
Podrobný záměr pro aktualizace Plánu udržitelné mobility zde: https://drive.google.com/drive/folders/1dgtW93PSizHUyvod1UHjh_PUkkjZqgco?usp=sharing
Na Galavečeru ve Fantově sále budovy Hlavního nádraží v Praze převzali oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…
Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…
Co by nejvíce pomohlo ve vaší firmě překonat současné energetické potíže?
masívnější podpora obnovitelných zdrojů (soláry, větrníky...)Petr Bayer | |
Jilemnického 2238 53002 Pardubice Česká republika | |
mobil: | +420 602 309 872 |
e-mail: | bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz |