Hlavní město čeká rok rekordních investic do rozvoje cyklistické infrastruktury. Celkových 370 milionů korun půjde na 21 kilometrů nových stezek, projekční práce a studie dalšího rozvoje. „Důležitost stamilionových investic podtrhuje změna dopravního chování Pražanů. V roce 2020 v souvislosti s pandemií zaznamenaly sčítače v 22 lokalitách meziročně o 1,23 milionu průjezdů cyklistů více a jedná se o nárůst 38 % oproti předchozímu roku. Denní maxima na nejfrekventovanějších sčítačích vzrostla ze 4000 na 6000 průjezdů za den. V Praze přibylo až 80 tisíc nováčků, kteří si poprvé zkusili městskou cyklistiku. Celkem 340 tisíc lidí se loni projelo na kole po Praze. Zlepšují tím vzduch v Praze a uvolňují místo v MHD a na silnicích,“ říká náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr.
V roce 2021 se projedou cyklisté na nových trasách například v Kunraticích, kde se téměř 300 metrů dlouhý úsek od Olšanského potoka napojí na cyklotrasu A202 z Vestce. Další z nových úseků vhodných pro cyklisty vznikne od stanice metra Kačerov k zastávce U Labutě, zde by práce měly začít v září. Propojení cyklostezek se dočká také okolí sídlištního bloku Ocelkova na Černém Mostě. V řešení je také cyklistické propojení ulic Průmyslová a Nedokončená.
„Dlouho očekávanou stavbou je druhá etapa cyklostezky Zbraslav – Jarov, která propojuje první a třetí etapu dokončenou před několika lety. Stavbu jsme zahájili na konci března a skončí v květnu letošního roku. Dostavbě této části léta bránily majetkoprávní spory,“ doplňuje mluvčí TSK Barbora Lišková.
Některé ze stávajících cyklistických tras se po loňských úpravách a zimní stavební přestávce blíží k dokončení. Zkolaudovaná je již například stavba pod Lahovickým mostem na cyklostezce A2. V případě dobrého počasí se v květnu 2021 ukončí i 1. etapa prací Na Prostřední cestě a na cyklostezce A1 Šárovo kolo, kde se loni rovnal a prodlužoval rozšířený úsek před Radotínským potokem. Tam by práce měly být hotové v červnu 2021. V říjnu by se pak cyklisté mohli projet po novém kilometru stezky mezi ulicemi Netřebická a Mladoboleslavská na trase Satalice – Vinoř.
„Investicemi chceme zvyšovat bezpečnost cyklistů, ale také ostatních účastníků silničního provozu. Novou cykloinfrastrukturou propojíme existující stezky pro přejezdy mezi nimi a síť budeme nadále i rozšiřovat, abychom cyklistům dopřáli co možná nejvíc místa a pohodlnou jízdu oddělenou od aut a MHD. Do aktivní dopravy investujeme s TSK víc než kdy dřív. S připravovanou lávkou HolKa se letos dostaneme přes půl miliardy, loni to bylo 170 milionů Kč, pokud počítáme Trojskou lávku pro pěší a cyklo, je to 300 milionů. Předloni to bylo 121 milionů a před naším nástupem jen 17 milionů,“ vyčísluje Scheinherr.
Hlavní město také podporuje cyklisty aplikací Prahou na kole. Ta slouží především ke zvýšení bezpečnosti cyklistické dopravy a její propagace jako jednoho z dlouhodobě udržitelných způsobů dopravy. Uživatelům jsou na základě požadavků navrhovány variantní trasy, zohledňující například vhodnost povrchu cesty, stoupání a klesání. Součástí aplikace jsou soutěžní a motivační prvky, je vytvářeno komunitní prostředí a uživatelé jsou informováni formou notifikací o aktualitách v dopravě.
Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…
Jubilejní 20. ročník prestižní celostátní soutěže Česká dopravní stavba, technologie a inovace (ČDS) vyhlásí vítěze…
Co by nejvíce pomohlo ve vaší firmě překonat současné energetické potíže?
masívnější podpora obnovitelných zdrojů (soláry, větrníky...)Petr Bayer | |
Jilemnického 2238 53002 Pardubice Česká republika | |
mobil: | +420 602 309 872 |
e-mail: | bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz |