Optimalizace trati ze stanice Praha-Smíchov do Černošic se blíží ke svému konci, od 1. července začne fungovat železniční zastávka ve Velké Chuchli v nové poloze, skončí výluky mezi Radotínem a Smíchovem. V příštím roce začnou práce mezi Karlštejnem a Berounem, v Chuchli se má také začít stavět nadjezd nad železniční tratí. Celkem přijdou zhruba na 10 miliard Kč.
„Probíhá výstavba nástupiště ve Velké Chuchli, která bude otevřena v červenci, dodělává se podchod v Radotíně a chystá se výstavba nové nádražní budovy,“ říká ministr dopravy Martin Kupka. V současné době probíhají práce na železničním svršku na odbočce Barrandov – Praha-Radotín a odbočce Tunel – Praha-Radotín. Pokračuje výstavba trakční měnírny v Chuchli. Ve stanici Praha-Radotín v druhé půlce roku začne stavba nové výpravní budovy s halou pro cestující.
V příštím roce by také měla ve Velké Chuchli začít stavba nového nadjezdu nad železniční tratí. Nahradí tak velmi vytížený železniční přejezd. Stavba za 420 milionů korun je nyní ve fázi výkupu pozemků, v červnu odejde žádost o stavební povolení. Lze ale očekávat napadení stavby některými občany Chuchle, kteří si ji nepřejí.
Po dokončení optimalizace trati do Černošic začnou v příštím roce práce mezi Karlštejnem a Berounem. Součástí zakázky za 1,6 miliardy korun bude také kompletní rekonstrukce železniční zastávky Srbsko. Stavba potrvá dva roky. Následovat bude v roce 2024 optimalizace trati odbočka Berounka až Karlštejn. Stavba za osm miliard korun začne mostem přes Berounku v Černošicích, pokračovat bude do Všenor, Dobřichovic, Řevnice, Zadní Třebáně a skončí v Karlštejně. Obsahovat bude několik nových mimoúrovňových křížení a podchodů.
Novostavba trati Praha-Smíchov – Beroun má začít v roce 2028, vzniknout má 24,7 kilometru dlouhý Tachlovický tunel, který je navržen jako dvojice jednokolejných tunelů ražených metodou TBM. Z tunelu je navržena odbočka na Branický most ve směru Praha-Krč a na druhé straně sjezd do stanice Beroun, neboť na přímou trasu tunelu má dále navázat nová vysokorychlostní trať ve směru do Plzně.
Hlavní výhodou nového tunelu do Berouna bude zrychlení a zkvalitnění mezinárodní dopravy na rameni Praha – Plzeň – Norimberk/Mnichov, potenciální využitelnost z hlediska plánované sítě vysokorychlostních tratí, zrychlení a zkvalitnění vnitrostátní (meziregionální) dopravy v úseku Praha – Plzeň, zlepšení regionální dopravy a odlehčení silně zatíženého úseku Praha – Řevnice.
Více informací o Tachlovickém tunelu: https://www.spravazeleznic.cz/praha-beroun/zakladni-informace.
Na Galavečeru ve Fantově sále budovy Hlavního nádraží v Praze převzali oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…
Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…
Co by nejvíce pomohlo ve vaší firmě překonat současné energetické potíže?
masívnější podpora obnovitelných zdrojů (soláry, větrníky...)Petr Bayer | |
Jilemnického 2238 53002 Pardubice Česká republika | |
mobil: | +420 602 309 872 |
e-mail: | bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz |