úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Optimalizace trati do Prahy-Radotína přijde na 3,7 miliardy Kč

Foto Skypaper
14.11.2019  |  Petr Bayer

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zahájila optimalizaci trati z Prahy-Smíchova do Prahy-Radotína. V metropoli vznikne další čtyřkolejný úsek, stanice v Radotíně projde výraznou proměnou a zastávka ve Velké Chuchli se posune blíže k obytné zástavbě. Akce s celkovými náklady 3,67 miliardy korun potrvá do července 2022. Projekt je spolufinancován EU z programu Nástroj pro propojení Evropy (CEF), maximální výše podpory EU tvoří 75,56 % nákladů.

„Můžeme zahájit potřebnou modernizaci úseku 3. koridoru, který plní významnou roli jak v dálkové, tak i příměstské dopravě. Nové koleje nejen zpříjemní, ale díky zvýšení traťové rychlosti také zrychlí cestování vlakem,“ uvedl generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda. Klasické soupravy budou moci po dobudování dálkového zabezpečovacího zařízení jezdit až 130 km/h, soupravy s naklápěcími skříněmi o 10 km/h rychleji.     

 

Stanice Praha-Radotín získá kromě modernizovaných nástupišť s normovou výškou 550 mm nad kolejí i nové výtahy, které zajistí bezbariérový přístup do podchodu. Železniční přejezd na kolejovém rozvětvení ve směru na Beroun bude zrušen a nahrazen rozšířením podjezdu v Prvomájové ulici. V místě zrušeného přejezdu vznikne nový podchod pro pěší, cestující se z něj dostanou bezbariérově po šikmých chodnících přímo na nástupiště.

 

Zastávka ve Velké Chuchli se přesune k tamnímu čtyřkolejnému přejezdu blíže k centru městské části. U kolejí se vybudují vnější nástupiště s mimoúrovňovým přístupem podchodem. Vložením kolejových spojek zde navíc vznikne stejnojmenná odbočka. Dosavadní souběh dvou dvoukolejných tratí, směřujících do Radotína od Krče a Smíchova, tak nahradí čtyřkolejná trať. Namísto přejezdu ve Velké Chuchli se počítá s výstavbou nadjezdu, která bude součástí samostatné druhé etapy stavby.

Kromě rekonstrukce železničního svršku a spodku dojde rovněž k úpravám trakčního vedení. Zvýšení bezpečnosti a spolehlivosti provozu přinese instalace elektronického sdělovacího a zabezpečovacího zařízení 3. kategorie. Zhotoviteli jsou Eurovia, Strabag Rail, GJW Praha a Elektrizace železnic Praha.

Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

15.09.2020 Skypaper hlavním mediálním partnerem konference Chytrá a čistá mobilita

Dopravní trendy budoucnosti jsou hlavním tématem 7. ročníku konference Chytrá a čistá mobilita, která se uskuteční…

27.02.2020 Časopis Skypaper opět v porotě ČDS a udělí cenu za celospolečenský přínos

Již 17. ročník celostátní soutěže Česká dopravní stavba (ČDS) přijímá přihlášky za zvýhodněných podmínek do 6. dubna…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Jaký vývoj očekáváte letos ve vaší stavební firmě?

růst nad 5 %
 
růst do 5 %
 
stagnaci
 
pokles do 5 %
 
pokles nad 5 %
 

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« říjen 2020 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Retro Soutěž | Akce
Souhlasím.
Tato stránka využívá cookies za účelem zkvalitňování svých služeb. Setrváním na této stránce dáváte souhlas s jejich užitím.