Zvýšení traťové rychlosti až na 100 km/h přinesla revitalizace tratě z Loun do Lovosic, kterou právě ukončila Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Stavba začala loni v dubnu, celkové náklady přesáhly 1,2 miliardy korun, příspěvek EU může dosáhnout až 974 milionů Kč. Na příští rok je plánována rekonstrukce dvou ocelových příhradových mostů přes řeku Ohři u Koštic s předpokládanými náklady 175 milionů korun.
Rekonstrukcí prošly stanice v Čížkovicích, Chotěšově a Libochovicích a dále zastávky Pátek, Křesín, Dubany a Libochovice město. V nich se vybudovala nová, bezbariérová nástupiště s výškou nástupní hrany 550 mm nad temenem kolejnice. Vybaveny byly novými přístřešky, osvětlením, staničním rozhlasem a informačním systémem, který mohou využívat i nevidomí. V souvislosti s rozhodnutím Ústeckého kraje o obnovení pravidelného provozu vlaků mezi Mostem a Lovosicemi došlo k dodatečným úpravám projektu. Na jejich základě provedla SŽDC opravné práce v úseku Sulejovice – Lovosice, díky kterým zde bylo možné zvýšit traťovou rychlost až na 100 km/h.
Dokončení stavby přinese od letošního prosince výrazné zkrácení jízdních dob osobních vlaků mezi Louny a Lovosicemi. Zvládnou celou trasu zpravidla za 52 resp. 53 minut. Plný efekt revitalizace se projeví od prosince příštího roku, kdy budou na této trati zavedeny rychlíky ze Žatce do Ústí nad Labem.
Dopravní trendy budoucnosti jsou hlavním tématem 7. ročníku konference Chytrá a čistá mobilita, která se uskuteční…
Již 17. ročník celostátní soutěže Česká dopravní stavba (ČDS) přijímá přihlášky za zvýhodněných podmínek do 6. dubna…
Jaký vývoj očekáváte ve vaší stavební firmě v roce 2021?
růst nad 5 %Petr Bayer | |
Jilemnického 2238 53002 Pardubice Česká republika | |
mobil: | +420 602 309 872 |
e-mail: | bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz |