úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Oprava trati ve Šluknovském výběžku stála tři čtvrtě miliardy korun

Zdroj MD ČR
23.08.2021  |  Eduard Železný

Správa železnic dokončila opravu a modernizaci trati mezi Rumburkem, Velkým Šenovem, Mikulášovicemi a Dolní Poustevnou za celkem 750 milionů korun. Stavební práce na jednotlivých akcích probíhaly od března 2019, největší pozornost přitahovala rekonstrukce viaduktu přes Karolinino údolí ve Vilémově u Šluknova s celkovými náklady 264 milionů korun. Objekt o sedmi mostních otvorech měřil 217,3 metru a pocházel z roku 1904. Nový most tvoří ocelová konstrukce ve stejném tvaru a v obdobných rozměrech jako dosud. Maximální výška nad údolím dosahuje 34 metrů.

Po osazení nové mostní konstrukce se vyměnil železniční svršek a železniční spodek na obou předpolích mostu. Samotná výměna ocelové konstrukce proběhla během nepřetržité výluky od dubna do července letošního roku. Souběžně s výměnou mostní konstrukce probíhala také oprava 16 kilometrů dlouhého traťového úseku mezi Rumburkem a Velkým Šenovem. Hlavním cílem stavebních prací bylo zvýšení traťové rychlosti až na 90 km/h a odstranění propadů rychlosti. Celkové náklady stavby činily 334 milionů korun.

Součástí stavebních prací byla výměna železničního svršku, nově se zde zřídila bezstyková kolej na betonových pražcích s pružným upevněním. V úsecích s menšími poloměry oblouků byly použity ocelové pražce ve tvaru Y. Stavbaři dále opravili 7 mostů, 16 propustků, 21 železničních přejezdů, na zastávce ve Šluknově došlo k úpravám nástupiště pro zajištění bezbariérového přístupu.

Na výše uvedeném traťovém úseku probíhaly současně i práce v rámci rekonstrukce nástupišť ve stanici Šluknov. Hlavní částí této právě dokončované stavby s celkovými náklady téměř 30 milionů korun byla přestavba jednoho vnějšího a jednoho ostrovního nástupiště a zřízení bezbariérových přístupů. Stanice byla dále vybavena novým osvětlením či orientačním, kamerovým a rozhlasovým systémem. Opravy se týkaly také železničního svršku a spodku přilehlého kolejiště a zřízení nové kabelizace.

Jako první ze všech staveb začala v březnu 2019 rekonstrukce dolního nádraží v Mikulášovicích. Díky ní získali cestující zvýšená nástupiště, nové zabezpečovací zařízení zase zkrátilo křižování vlaků. Úpravami prošlo také několik železničních přejezdů. V celé stanici se instalovalo nové osvětlení a také mobiliář. Rekonstrukcí prošel i informační a orientační systém. Vedle staničního rozhlasu přibyla rovněž informační tabule s odjezdy vlaků.

Další články k tématu 

 

Odběr newsletteru

Aktuality

14.06.2022 Skypaper opět hlavním mediálním partnerem soutěže ČDS&T, vítěz bude znám v září

Již 19. ročník celostátní soutěže Česká dopravní stavba, technologie a výrazná inovace v dopravě (ČDS&T) otevřel své…

15.09.2020 Skypaper hlavním mediálním partnerem konference Chytrá a čistá mobilita

Dopravní trendy budoucnosti jsou hlavním tématem 7. ročníku konference Chytrá a čistá mobilita, která se uskuteční…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« srpen 2022 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce