Slider - obrázek
Slider - obrázek
Slider - obrázek
Slider - obrázek
Slider - obrázek

Obchvat Kladna se začne stavět v roce 2027 za 1,3 miliardy Kč

25.09.2025
Eduard Železný

Ředitelství silnic a dálnic zahájilo majetkoprávního vypořádání vybudování obchvatu Kladna na silnici I/61. Pro stavbu délky 5,2 kilometru je vydáno územní rozhodnutí. „Vybrat v rámci veřejné soutěže zhotovitele stavby bychom chtěli v roce 2027 a ještě v témže roce výstavbu zahájit. Uvést obchvat do provozu bychom chtěli v roce 2029. Předpokládaná cena stavby je 1,28 miliardy Kč,“ uvádí ŘSD.

Silnice I/61 je v současnosti vedena průtahem přes obce Malé a Velké Přítočno a město Kladno s negativními dopady na životní prostředí i bezpečnost obyvatel. Silnice plní důležitou funkci dopravní obsluhy pro spojení Praha – Kladno a propojení dálnic D6 a D7. Návrh nové trasy silnice I/61 vychází z MÚK Unhošť a končí v napojení na stávající silnici I/61 za křižovatkou Dříň. Hlavní trasa obchvatu propojuje ve směru sever-jih dálnici D6 (MÚK Unhošť) se stávající silnici I/61 na východní hranici města Kladna (křižovatka s ulicí Pražská). Okolní obce budou na obchvat napojeny v okružních křižovatkách přeložkami silnic III. tříd resp. místních komunikací. Celá trasa prochází volnou krajinou východně od Kladna a tvoří tak jeho obchvat.

V říjnu 2025 a v následujících měsících budou vlastníkům pozemků rozeslány návrhy kupních smluv se znaleckými posudky. V této době také dojde k zápisu geometrických plánů v hranicích, se kterými byli vlastníci seznámeni na místě během května tohoto roku. K zapsání dojde na základě územního rozhodnutí bez dalšího jednání s vlastníky pozemků, přičemž nedochází ke změně vlastnických vztahů.

Jak budou pokračovat projekční práce a ŘSD získá další podklady, budou některým vlastníkům zaslány smlouvy na služebnost na přeložky inženýrských sítí, s kterými se stavba dostává do kolize a nájemní smlouvy na pozemky „dočasných záborů“. Tyto pozemky je potřeba použít během výstavby a po vyklizení a provedení rekultivace se pozemky vracejí vlastníkům. Typicky se jedná o pozemky v okolí mostních objektů, popř. podél tělesa komunikace v případě výstavby oplocení.

Další články k tématu