Souhlasím.
Tato stránka využívá cookies za účelem zkvalitňování svých služeb. Setrváním na této stránce dáváte souhlas s jejich užitím. 
 
 
úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Obchvat Chrudimi se může začít dostavovat v roce 2018

18.03.2016  |  Eduard Železný

Nedokončený obchvat východočeské Chrudimi by se mohl začít dostavovat v roce 2018. Jeho druhou etapu se podařilo zařadit mezi prioritní stavby ČR, které budou absolvovat tzv. zrychlenou proceduru nové evropské směrnice EIA. Seznam prioritních staveb přitom původně měl zahrnovat pouze nejdůležitější státní stavby jako D35, D8 nebo D1. Magazín Skypaper o tom informovali poslanci Martin Kolovratník a David Kasal (ANO 2011).

V praxi to bude znamenat, že vypořádání nové evropské legislativy bude probíhat paralelně s přípravou stavby. „Postup by měl být takový, že stavby budou pokračovat ve své přípravě – poběží výkupy pozemků, tvorba projektu a dokonce i archeologický průzkum. Doplněné projednání EIA by pokračovalo souběžně s přípravou stavby – a tím by mělo vzniknout jen minimální zpoždění,“ upřesňuje Kolovratník. Pokud by nebyla druhá část obchvatu Chrudimi zařazena mezi prioritní stavby státu, hrozilo by oproti původnímu plánu, že bude dokončena až v roce 2021.

„Stávající poloviční stavba je nevyhovující a představuje pro celý region jednu ze současných priorit. Jednání o způsobu vyřešení uvedených staveb nejsou ale ještě stále u konce a čekáme na reakci EK,“ dodává Kasal. „U Slatiňan už běží výkupy pozemků a je zde nyní, právě kvůli EIA, zadán biologický průzkum. Začínají se také připravovat kroky nezbytné pro dokumentaci stavebního povolení,“ vyjmenovává Kasal. „Pokud se nic nepokazí, je tu stále ještě šance, že bychom mohli začít stavět na jaře 2018, tedy se zpožděním jen několika málo měsíců,“ míní Kasal.

EK má sice podle posledních zpráv v případě prioritních staveb takřka stejné požadavky na vyřízení směrnice EIA jako u celého nového procesu, přesto má Ministerstvo dopravy plán, jak bude Ředitelství silnic a dálnic postupovat při přípravě těchto staveb nadále maximálním tempem. „Půjdeme až k momentu tendru na dodavatele. A paralelně s tím se bude vypořádávat EIA podle nové legislativy," uzavírá Kolovratník.

Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

06.05.2019 Průzkum Skypaper: Růst letos čeká téměř polovina stavebních firem

Stavební firmy zvyšují svůj optimismus a růst v letošním roce očekává 46,5 procenta z nich, oproti 44,6 % v roce…

23.04.2019 Časopis Skypaper opět v porotě soutěže ČDS a udělí cenu za celospolečenský přínos

Časopis Skypaper se opět stal členem odborné poroty již 16. ročníku celostátní soutěže Česká dopravní stavba,…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Co by nejvíce prospělo českému stavebnictví?

kvalitnější legislativa
 
více veřejných zakázek
 
omezení korupce
 
zlepšení odborného školství
 
zodpovědnější úředníci
 
jiné (můžete nám napsat co)
 

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« červen 2019 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
6
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Retro Soutěž | Akce