úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Nová tramvajová trať propojí Dejvice se Suchdolem, pomůže i rozvoji Nového Sedlce

novy sedlec
14.06.2022  |  Petr Bayer

Urbanistická studie pražského Nového Sedlce je připravena pro projednání s městskými částmi a dalšími aktéry. Jedním z hlavních impulzů bude příprava nové tramvajové trati v úseku Nádraží Podbaba – Suchdol. Studie má koordinovat stávající projekty předpokládá postupný rozvoj a doplnění výstavby na území o rozloze 32 hektarů. Připomínky budou zapracovány a studie upravena k finálnímu schválení.

„Vznikne propojení Strahova přes Kulaťák do Suchdola. Nová trať také pomůže zklidnění dopravy a uvolní městu ruce při revitalizaci Vítězného náměstí. Studie pomůže urychlit plánování a koordinaci jak tramvajové trati, tak výstavby bytů a s ní související veřejné vybavenosti,“ říká I. náměstek primátora Petr Hlaváček. „Je to i řešení naplňující náš klimatický závazek ekologičtější dopravy,“ dodává primátor Zdeněk Hřib.

Jedním z hlavních důvodů zavedení tramvaje je i rozvoj areálu České zemědělské univerzity. „V ulicích Podbabská a Roztocká se předpokládá nezávislé vedení tratě a na jejím konci se uvažuje o vzniku záchytného parkoviště P+R. Tramvaj zajistí spolehlivé spojení, jelikož naváže na samostatné vedení trati v ulici Jugoslávských partyzánů, kde se autobusy často dostávají do kolon. Tramvajová trať, která předchází výstavbě Pražského okruhu, pomůže zajistit veřejnou dopravu k centru Prahy 6, “ doplňuje náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr.

„Cílem projektu je společně s tramvajovou tratí vytvořit příjemné okolí. Prověřování záměru prošlo od roku 2006 vývojem s řadou variant. Trať bude mít více než 5 kilometrů, zastaví na devíti zastávkách a budou na ni jezdit tři denní a jedna noční linka,“ dodává Ondřej Boháč, ředitel Institutu plánování a rozvoje hl. města Prahy (IPR), který studii zpracoval. Projekt navazuje na plánované propojení Prahy 6 a Prahy 8 tzv. severní tramvajovou tangentou.

Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

13.06.2023 Soutěž ČDS zná vítěze, Skypaper ocenil silnici v CHKO Slavkovský les

Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…

23.05.2023 Skypaper opět hlavním mediálním partnerem prestižní stavební soutěže ČDS

Jubilejní 20. ročník prestižní celostátní soutěže Česká dopravní stavba, technologie a inovace (ČDS) vyhlásí vítěze…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Co by nejvíce pomohlo ve vaší firmě překonat současné energetické potíže?

masívnější podpora obnovitelných zdrojů (soláry, větrníky...)
 
přehodnocení podmínek Green Dealu především co se týká racionality při dosažení termínů bezuhlíkové ekonomiky
 
dočasné pozastavení odklonu od uhlí po dobu nezbytně nutnou k překonání energetické krize
 
větší podpora energetických úspor (inovační technologie, kontrola plýtvání...)
 

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« duben 2024 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce