Souhlasím.
Tato stránka využívá cookies za účelem zkvalitňování svých služeb. Setrváním na této stránce dáváte souhlas s jejich užitím. 
 
 
úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Největší brzdou kancelářského developmentu je byrokracie a legislativa

03.06.2016  |  Petr Bayer

Pro firmy, které se rozhodují o pronájmu kanceláře, je nejdůležitější lokalita. Dalšími důležitými faktory jsou cena a nadstandardní benefity. Kancelářský development nejvíce limituje byrokracie a nekvalitní legislativa. Optimální čas na kompletní modernizaci budov je 10 let. Vyplývá to ze Studie developerských společností Q2/2016 CEEC Research ve spolupráci s KPMG Česká republika.

Ředitelé developerských společností na vzestupné stupnici od nuly do desítky lokalitě přidělili hodnotu 9,1, cena pronájmu a nadstandardní benefity získaly 8,7 resp. 8,5. Nejmenší vliv na rozhodnutí o pronájmu kanceláří má naopak míra rozestavěnosti projektu (5,5). "Klíčové je příjemné pracovní prostředí v blízkosti centra města s dobrou dopravní dostupností, v Praze je důležité být u stanice metra. Kromě ceny, lokality a související občanské vybavenosti hraje velkou roli i kvalita provedení a reference developera,“ říká generální ředitel Crestylu Omar Koleilat.

„Výrazně se zvyšují požadavky nájemců na kvalitu a nabízený standard kancelářských prostor. Kvalitu budovy určují použité materiály, které by uživatelům zaručovaly světelný, tepelný a akustický komfort. Zaměstnavatelé se zajímají o použité materiály, jelikož je prokázano, že kvalitní vnitřní prostředí zvyšuje výkon zaměstnanců až o 30%. Pokud nájemce vynakládá 10 % nákladů na nájem a 90 % do odměňování zaměstnanců, musí o parametrech budovy důsledně přemýšlet,“ říká předseda představenstva Saint-Gobain Construction Products Tomáš Rosák.

Kancelářský development podle ředitelů limituje především byrokracie, například požadavky a dlouhé lhůty rozhodování. Developeři tento faktor označili číslem 8,5. Druhým nejproblematičtějším bodem je podle nich nekvalitní legislativa a její časté změny (7,8). Na rozdíl od průmyslových developerů si příliš nestěžují na nedostatek ploch pro výstavbu. Za nejmenší problém považují zástupci firem nedostatek financí a neochotu bank financovat developerské projekty. „Časté změny legislativy nejsou jen problémem developerů, ale obecnou překážkou pro byznys. Firmy potřebují stabilní rámec, v kterém se mají pohybovat. Nejisté prostředí ztěžuje veškeré plánování, prodražuje projekty a je ve výsledku nevýhodou pro všechny zainteresované strany. Jako pozitivní pro realitní sektor považuji čerstvě schválené Pražské stavební předpisy, i když na důležitější předpis – Metropolitní plán – trh stále čeká,“ vysvětluje partner KPMG Pavel Kliment.

Výše uvedené limity jsou jedním z důvodů, proč příprava od iniciace záměru po získání stavebního povolení trvá v průměru 5 let, přičemž odpovědi developerů se pohybovaly v rozmezí 3 až 7 let. Nadpoloviční většina developerů přitom uvedla, že již za 9-10 let je optimální budovu kompletně modernizovat, aby odpovídala standardům doby a požadavkům zákazníků. Více než třetina společností uvádí jako dobu ideální pro rekonstrukci delší než 10 let.

Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

03.04.2019 Časopis Skypaper se zařadil mezi významné dárce Nadačního fondu Rafael Dětem

Časopis Skypaper se zařadil mezi významné dárce Nadačního fondu Rafael Dětem, který pomáhá zajišťovat finanční…

23.01.2019 Cenu Skypaper na výstavě Infotherma získal Wienerberger e4 dům

Cenu časopisu Skypaper Chytrý Oskar 2018 – nejlepší smart produkt získal na slavnostním zahájení výstavy Infotherma…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Jaký vývoj očekáváte letos ve vaší stavební firmě?

růst nad 5 %
 
růst do 5 %
 
stagnaci
 
pokles do 5 %
 
pokles nad 5 %
 

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« duben 2019 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Konference