úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Na opravy železničních mostů má jít 10 miliard Kč

25.11.2020  |  Petr Bayer

Na rekonstrukce železničních mostů bude potřebné zajistit během následujících 10 let bezmála 10 miliard korun, a to nad rámec běžné údržby. Mezi připravované stavby patří pražský most pod Vyšehradem s délkou přemostění 216 metrů, v Mokropsích (170 m), v Červené nad Vltavou přes vodní nádrž Orlík (272 m) nebo viadukt v Brně přes Křídlovickou ulici a řeku Svratku (92 m) na trati Břeclav – Brno.

„Počet železničních mostů hodnocených stupněm 3, který vyžaduje stavební zásah, činí 319, což je 4,7 % z celkového počtu 6726. Jako prioritu pro následující období do roku 2030 si Správa železnic stanovila dostat se pod hranici 2 %, což odpovídá 134 mostům,“ říká náměstkyně generálního ředitele pro provozuschopnost dráhy Marcela Pernicová. Na přelomu tisíciletí bylo na železniční síti ve stupni 3 celkem 735 mostů. To představovalo přibližně 11 % z jejich celkového počtu. Tento nepříznivý stav byl způsoben dlouhodobou podudržovaností před rokem 1990 a částečně i v 90. letech.

Prvních 34 železničních mostů z předpjatého betonu nyní prošlo bez větších problémů podrobnou diagnostikou a statickým posouzením. Podstatné závady nebyly zjištěny. Stejné posouzení nyní čeká zbývajících 29 mostních objektů z celkového počtu 63, které k tomu byly vybrány.

Správa železnic se na diagnostiku a statické posouzení mostů s předpjatou nosnou konstrukcí soustředila v roce 2018, mj. po nehodě dálničního mostu v Janově. Na základě prvotních prohlídek tohoto typu mostních konstrukcí bylo rozhodnuto o podrobné diagnostice a statických přepočtech u 63 mostů. V 1. etapě programu bylo prostřednictvím specializovaných firem posuzováno 34 mostů. Z výsledných statických posudků vyplývá, že žádný most nevykazuje kritické závady, které by vyžadovaly akutní stavební zásah, případně zásadní omezení provozních parametrů.

V rámci údržby, oprav a rekonstrukcí realizuje v posledních letech Správa železnic každoročně stavební akce na mostech za 700 – 800 milionů korun. Z nedávno dokončených staveb lze uvést most přes vodní nádrž Hracholusky, most Zahrádky na trati Lovosice – Česká Lípa nebo Negrelliho viadukt v Praze.

Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

13.06.2023 Soutěž ČDS zná vítěze, Skypaper ocenil silnici v CHKO Slavkovský les

Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…

23.05.2023 Skypaper opět hlavním mediálním partnerem prestižní stavební soutěže ČDS

Jubilejní 20. ročník prestižní celostátní soutěže Česká dopravní stavba, technologie a inovace (ČDS) vyhlásí vítěze…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Co by nejvíce pomohlo ve vaší firmě překonat současné energetické potíže?

masívnější podpora obnovitelných zdrojů (soláry, větrníky...)
 
přehodnocení podmínek Green Dealu především co se týká racionality při dosažení termínů bezuhlíkové ekonomiky
 
dočasné pozastavení odklonu od uhlí po dobu nezbytně nutnou k překonání energetické krize
 
větší podpora energetických úspor (inovační technologie, kontrola plýtvání...)
 

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« duben 2024 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce