Slider - obrázek
Slider - obrázek
Slider - obrázek
Slider - obrázek
Slider - obrázek

Modernizace traťové křižovatky v České Třebové přesáhne 17 mld. Kč

20.12.2024
Eduard Železný

Na přelomu roku zahájí Správa železnic jednu z nejvýznamnějších staveb v historii – modernizaci železničního uzlu Česká Třebová. Celková přestavba bude stát 17,1 miliardy korun. Práce budou probíhat za provozu, potrvají do roku 2031.

Celkovou přestavbou projde nejen osobní nádraží v České Třebové, ale zlepší se také technické parametry části stanice určené pro nákladní dopravu. Rychlost vlaků se zvýší na 80 km/h. Tím se podstatně zkrátí doba průjezdu vlaků celým uzlem.

Stavbaři provedou rekonstrukci všech nástupišť, jejich výška umožní pohodlný nástup do vlaků. Obnovou projde i podchod, z kterého se cestující dostanou díky výtahům pohodlně až na nástupiště. Navíc se prodlouží pod celým kolejištěm a nahradí nevyhovující podchod do lokality za nádražím. Podchod pro veřejnost v jižní části stanice nahradí ocelová lávka, která propojí přednádraží se Semanínskou ulicí.

Projekt zahrnuje také modernizaci navazujících úseků do Třebovic v Čechách, Opatova a Dlouhé Třebové. Součástí prací zde bude i rekonstrukce mostů, které zajišťují propojení nákladní části stanice s hlavní tratí. Realizace Modernizace železničního uzlu Česká Třebová bude spolufinancována fondem EU z Nástroje pro propojení Evropy (CEF). Práce provedou Eurovia CZ, Strabag Rail, Chládek a Tintěra, Pardubice a Elektrizace železnic Praha.

Další články k tématu