úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Modernizace trati z Prahy-Smíchova skončí v roce 2022 za 3,6 mld. Kč

Zdroj MD
29.12.2021  |  Petr Bayer Aktualizováno: 04.01.2022

Zvýšení traťové rychlosti až na 140 km/h, kompletní rekonstrukce stanice Praha – Radotín a výstavba dalšího čtyřkolejného úseku. To jsou některé z přínosů stavby modernizace tratě Praha-Smíchov – Praha-Černošice. Hotovo bude na konci roku 2022, celkové náklady dosáhnou 3,6 miliardy Kč. „Modernizace by měla výrazně přispět k tomu, aby se po železnici dostalo do Prahy a z ní více lidí, protože po dokončení celého úseku mezi Smíchovem a Berounem by tu ve špičkových časech měl být takt až 10 minut,“ řekl ministr dopravy Martin Kupka na kontrolním dni.

Aktuálně probíhají práce na železničním spodku 1. koleje v úseku odbočka Barrandov – Praha-Radotín a na 3. koleji v úseku odbočka Tunel – Praha-Radotín. Na zastávce Praha-Velká Chuchle probíhá výstavba opěrné stěny a podchodu. Ve stanici Praha-Radotín se dokončují práce na nástupišti a podchodu pro cestující. Pokračuje i výstavba trakční měnírny v Chuchli, výstavba technologického objektu v Malé Chuchli a realizace kabelových tras v rámci celé stavby. 

Trať se modernizuje ve stávající stopě, projekt zahrnuje kompletní rekonstrukci stanice Praha-Radotín, kde je zřízen nový přístup do podchodu od stávajícího přejezdu v ulici Na Betonce, který bude v rámci protipovodňových opatření zrušen. Klasické soupravy zde budou moci po dobudování dálkového zabezpečovacího zařízení jezdit rychlostí až 130 km/h, soupravy s naklápěcími skříněmi ještě o 10 km/h rychleji. V metropoli tak vznikne další čtyřkolejný úsek, nyní je čtyřkolejný úsek od Vinohradských tunelů po Hostivař.

Na stavbu budou navazovat i další investiční akce, jako například rekonstrukce stanice Praha-Smíchov (od roku 2022), optimalizace trati Černošice – odbočka Berounka (květen 2024) nebo optimalizace úseku Karlštejn – Beroun (srpen 2022). Optimalizace trati Praha Smíchov – Černošice se nachází na III. železničním koridoru z Prahy přes Plzeň do Chebu. Modernizovaný úsek plní významnou roli v dálkové i příměstské dopravě. Práce začaly v srpnu 2019, spolufinancování je z CEF (Nástroj pro propojení Evropy).

Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

15.09.2020 Skypaper hlavním mediálním partnerem konference Chytrá a čistá mobilita

Dopravní trendy budoucnosti jsou hlavním tématem 7. ročníku konference Chytrá a čistá mobilita, která se uskuteční…

27.02.2020 Časopis Skypaper opět v porotě ČDS a udělí cenu za celospolečenský přínos

Již 17. ročník celostátní soutěže Česká dopravní stavba (ČDS) přijímá přihlášky za zvýhodněných podmínek do 6. dubna…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« leden 2022 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce
Souhlasím.
Tato stránka využívá cookies za účelem zkvalitňování svých služeb. Setrváním na této stránce dáváte souhlas s jejich užitím.