úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Modernizace trati ze Sudoměřic do Votic přijde na více než 7 miliard Kč

21.03.2018  |  Petr Bayer

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) a firma OHL ŽS podepsaly smlouvu na rozsáhlou přestavbu jedné z posledních částí čtvrtého koridoru z jihu Čech do Prahy. V úseku ze Sudoměřic u Tábora do Votic se kromě druhé koleje vybudují dva nové tunely a jedna železniční stanice. Předpokládané celkové náklady stavby dosahují 7,16 miliardy korun. Projekt byl předložen ke schválení v rámci Operačního programu Doprava 2014–2020 ke spolufinancování EU až do 5,087 miliardy Kč.

„Jsme rádi, že po poměrně náročné  přípravě celého projektu mohou začít práce na jednom z posledních dosud nemodernizovaných úseků čtvrtého koridoru. Jeho dokončení umožní zkrátit jízdní doby expresů mezi Prahou a Táborem na jednu hodinu,“ sdělil náměstek generálního ředitele SŽDC Mojmír Nejezchleb.

„Stavba je výjimečná jak po stránce technické náročnosti, tak finančního objemu a představuje jednu z nejvýznamnějších zakázek, která byla v posledním období ze strany SŽDC připravena k realizaci. Pro nás znamená realizace této stavby možnost navázat na dlouholetou tradici v železničním stavitelství, prokázat zkušenosti s realizací koridorových staveb a především využít vlastní personál a strojní vybavení v rozhodujících oborech, jako jsou železniční svršek a spodek, mosty, tunely a pozemní a silniční stavby,“ uvedl generální ředitel OHL ŽS Petr Brzezina.

Dokončení celé modernizace dosud jednokolejného úseku na pomezí Jihočeského a Středočeského kraje se předpokládá v roce 2021. Trať povede z velké části v nové trase, která bude o dva kilometry kratší než dosud. Rychlost vlaků se zvýší na 160 km/h, což přinese zkrácení jízdní doby expresů mezi Prahou a Táborem na jednu hodinu. Umožní to mimo jiné výstavba tunelů Mezno a Deboreč o délce 840 resp. 660 metrů.

Dosavadní stanice Střezimíř, Ješetice a Heřmaničky nahradí jediná s názvem Červený Újezd. Doplní ji zastávky Mezno, Střezimíř, Červený Újezd, Ješetice a Heřmaničky. V hlubokém údolí mezi zastávkami Ješetice a Heřmaničky vybudují stavbaři tři dlouhé mostní estakády. Nejdelší z nich dosáhne délky 244 metrů.

Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

27.02.2020 Časopis Skypaper opět v porotě ČDS a udělí cenu za celospolečenský přínos

Již 17. ročník celostátní soutěže Česká dopravní stavba (ČDS) přijímá přihlášky za zvýhodněných podmínek do 6. dubna…

08.01.2020 Průzkum Skypaper: Loňský růst hlásí dvě pětiny stavebních firem

Stavební firmy v loňském roce očekávaly růst podle 40,3 procenta respondentů, když v polovině roku tak mínilo 46,5 %.…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Jaký vývoj očekáváte letos ve vaší stavební firmě?

růst nad 5 %
 
růst do 5 %
 
stagnaci
 
pokles do 5 %
 
pokles nad 5 %
 

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« duben 2020 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Retro Soutěž | Akce
Souhlasím.
Tato stránka využívá cookies za účelem zkvalitňování svých služeb. Setrváním na této stránce dáváte souhlas s jejich užitím.