úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Modernizace trati ze Sudoměřic do Votic přijde na více než 7 miliard Kč

21.03.2018  |  Petr Bayer

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) a firma OHL ŽS podepsaly smlouvu na rozsáhlou přestavbu jedné z posledních částí čtvrtého koridoru z jihu Čech do Prahy. V úseku ze Sudoměřic u Tábora do Votic se kromě druhé koleje vybudují dva nové tunely a jedna železniční stanice. Předpokládané celkové náklady stavby dosahují 7,16 miliardy korun. Projekt byl předložen ke schválení v rámci Operačního programu Doprava 2014–2020 ke spolufinancování EU až do 5,087 miliardy Kč.

„Jsme rádi, že po poměrně náročné  přípravě celého projektu mohou začít práce na jednom z posledních dosud nemodernizovaných úseků čtvrtého koridoru. Jeho dokončení umožní zkrátit jízdní doby expresů mezi Prahou a Táborem na jednu hodinu,“ sdělil náměstek generálního ředitele SŽDC Mojmír Nejezchleb.

„Stavba je výjimečná jak po stránce technické náročnosti, tak finančního objemu a představuje jednu z nejvýznamnějších zakázek, která byla v posledním období ze strany SŽDC připravena k realizaci. Pro nás znamená realizace této stavby možnost navázat na dlouholetou tradici v železničním stavitelství, prokázat zkušenosti s realizací koridorových staveb a především využít vlastní personál a strojní vybavení v rozhodujících oborech, jako jsou železniční svršek a spodek, mosty, tunely a pozemní a silniční stavby,“ uvedl generální ředitel OHL ŽS Petr Brzezina.

Dokončení celé modernizace dosud jednokolejného úseku na pomezí Jihočeského a Středočeského kraje se předpokládá v roce 2021. Trať povede z velké části v nové trase, která bude o dva kilometry kratší než dosud. Rychlost vlaků se zvýší na 160 km/h, což přinese zkrácení jízdní doby expresů mezi Prahou a Táborem na jednu hodinu. Umožní to mimo jiné výstavba tunelů Mezno a Deboreč o délce 840 resp. 660 metrů.

Dosavadní stanice Střezimíř, Ješetice a Heřmaničky nahradí jediná s názvem Červený Újezd. Doplní ji zastávky Mezno, Střezimíř, Červený Újezd, Ješetice a Heřmaničky. V hlubokém údolí mezi zastávkami Ješetice a Heřmaničky vybudují stavbaři tři dlouhé mostní estakády. Nejdelší z nich dosáhne délky 244 metrů.

Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

15.09.2020 Skypaper hlavním mediálním partnerem konference Chytrá a čistá mobilita

Dopravní trendy budoucnosti jsou hlavním tématem 7. ročníku konference Chytrá a čistá mobilita, která se uskuteční…

27.02.2020 Časopis Skypaper opět v porotě ČDS a udělí cenu za celospolečenský přínos

Již 17. ročník celostátní soutěže Česká dopravní stavba (ČDS) přijímá přihlášky za zvýhodněných podmínek do 6. dubna…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Jaký vývoj očekáváte letos ve vaší stavební firmě?

růst nad 5 %
 
růst do 5 %
 
stagnaci
 
pokles do 5 %
 
pokles nad 5 %
 

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« září 2020 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Retro Soutěž | Akce
Souhlasím.
Tato stránka využívá cookies za účelem zkvalitňování svých služeb. Setrváním na této stránce dáváte souhlas s jejich užitím.