Optimalizace traťového úseku v délce přibližně 1,5 kilometru od nadjezdu dálnice D2 u Lanžhota po státní hranici se Slovenskem je hlavní náplní stavby Dokončení I. železničního koridoru v traťovém úseku Lanžhot – Kúty. Správa železnic podepsala smlouvu s dodavateli stavby, kterými jsou Skanska a Elektrizace železnic Praha. Vysoutěžená cena je 595,7 milionu korun bez DPH. Stavební práce začnou během února a potrvají do konce příštího roku. Projekt bude spolufinancovaný EU z programu Nástroj Evropské unie pro propojení Evropy (CEF).
Stavební práce se zaměří na rekonstrukci železničního svršku, spodku a mostů, dále úpravy zabezpečovacího a sdělovacího zařízení, trakčního vedení včetně inženýrských sítí. Na rekonstruovaném úseku se nacházejí čtyři mostní objekty, které budou z důvodu nevyhovující ocelové konstrukce a normového šířkového uspořádání nahrazeny novými konstrukcemi.
Důvodem modernizace traťového úseku mezi Lanžhotem a slovenskými Kúty je zajištění interoperability a zvýšení traťové rychlosti. V současnosti mohou vlaky jezdit maximálně 120 km/h, po dokončení projektu to bude až 160 km/h. Projekt navazuje na již realizovanou optimalizaci úseku Břeclav – st. hranice ČR/SR, na slovenské straně je koordinován s probíhající modernizací trati Devínska Nová Ves – státní hranice SR/ČR.
Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…
Jubilejní 20. ročník prestižní celostátní soutěže Česká dopravní stavba, technologie a inovace (ČDS) vyhlásí vítěze…
Co by nejvíce pomohlo ve vaší firmě překonat současné energetické potíže?
masívnější podpora obnovitelných zdrojů (soláry, větrníky...)Petr Bayer | |
Jilemnického 2238 53002 Pardubice Česká republika | |
mobil: | +420 602 309 872 |
e-mail: | bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz |