úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Modernizace trati na Karlštejn má začít v roce 2023 a trvat 3 roky

03.09.2020  |  Eduard Železný

Modernizace přibližně 16kilometrového úseku železniční trati mezi novou odbočkou Berounka a stanicí Karlštejn je cílem připravované stavby, jejíž záměr projektu schválila Centrální komise Ministerstva dopravy. V rámci realizace proběhne přestavba železničních stanic Dobřichovice, Řevnice, Zadní Třebaň a Karlštejn, zastávky Všenory a mezistaničních úseků. Zahájení stavebních prací se předpokládá v roce 2023, ukončení o tři roky později.

Úsek je součástí trati Praha-Smíchov – Beroun a po rekonstrukci se předpokládá zavedení desetiminutového špičkového intervalu příměstské dopravy do stanice Dobřichovice. Součástí stavby bude také výstavba trvalé odbočky Berounka v prostoru pod nadjezdem ve Slunečné ulici v Mokropsech, jejíž význam bude zejména pro zvýšení propustnosti trati při výlukách a dalších mimořádných situacích. Traťová rychlost se po rekonstrukci zvýší na 120 km/h.

Ve všech stanicích se vybudují nová nástupiště s délkou 200 metrů a výškou 550 milimetrů nad temenem kolejnice. Nástupiště se stejnými parametry vzniknou i v zastávce Všenory. V dopravnách dojde k vybudování elektronického staničního zabezpečovacího zařízení, které umožní stavění vlakových cest mezi všemi dopravními kolejemi. Provoz se bude v budoucnu řídit z Centrálního dispečerského pracoviště (CDP) Praha.

Centrální komise rovněž schválila prodloužení podchodu ve stanici Hořovice k budoucímu záchytnému parkovišti u ulice Sklenářka. Dnes vede pouze na 2. nástupiště. Zahájení realizace projektu se předpokládá na jaře 2022, hotovo bude v následujícím roce. Nový výstup z podchodu bude zastřešen a osvětlen a díky šikmému chodníku plně bezbariérový. Hlavním přínosem investiční akce je zvýšení bezpečnosti železničního provozu propojením severní a jižní části města, které jsou historicky rozdělené drážním tělesem, a zvýšení atraktivity železniční dopravy vybudováním nového záchytného parkoviště.

Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

15.09.2020 Skypaper hlavním mediálním partnerem konference Chytrá a čistá mobilita

Dopravní trendy budoucnosti jsou hlavním tématem 7. ročníku konference Chytrá a čistá mobilita, která se uskuteční…

27.02.2020 Časopis Skypaper opět v porotě ČDS a udělí cenu za celospolečenský přínos

Již 17. ročník celostátní soutěže Česká dopravní stavba (ČDS) přijímá přihlášky za zvýhodněných podmínek do 6. dubna…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Jaký vývoj očekáváte ve vaší stavební firmě v roce 2021?

růst nad 5 %
 
růst do 5 %
 
stagnaci
 
pokles do 5 %
 
pokles nad 5 %
 

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« červen 2021 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce
Souhlasím.
Tato stránka využívá cookies za účelem zkvalitňování svých služeb. Setrváním na této stránce dáváte souhlas s jejich užitím.