úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Modernizace trati Karlštejn-Beroun přijde na 2,3 mld. Kč, skončí v roce 2026

Optimalizace-trati-Karlstejn-Beroun
22.11.2023  |  Eduard Železný

Správa železnic pokračuje v modernizaci koridoru podél řeky Berounky, po úseku z pražského Smíchova do Radotína nyní zahájila rekonstrukci úseku Karlštejn-Beroun. Obnovou projde více než 7 kilometrů, dokončení prací přinese rychlejší a bezpečnější provoz. Práce v hodnotě bezmála 2,3 miliardy korun potrvají do roku 2026.

„Díky rekordním rozpočtům v historii Správy železnic zahajujeme modernizaci další části třetího koridoru, a to v rámci optimalizace úseku Karlštejn–Beroun. Přinese nejen pohodlnější, ale také kratší cestování do řady míst v západních Čechách,“ popsal ministr dopravy Martin Kupka. „Práce se obejdou bez úplného přerušení provozu. Kolem pracovních míst bude možné jezdit rychleji než dosud; namísto běžně používaných 50 km/h se díky zavedeným opatřením bude projíždět osmdesátkou. Tím se sníží dopady stavby na pravidelnost vlaků,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Specifikem zahajované stavby je, že se nachází v úzkém údolí řeky Berounky na území CHKO Český kras. Pro zvýšení bezpečnosti provozu proto dojde k sanaci a zajištění skalních masivů nad tratí, zejména v okolí obce Tetín. Svou podobu zcela změní zastávka Srbsko, která získá bezbariérová nástupiště, celkovou rekonstrukcí projde tamní podchod.

Traťová rychlost se po aktivaci evropského zabezpečovače ETCS zvýší na 130 km/h. Vložení výhybek přibližně v polovině traťového úseku zajistí vyšší kapacitu trati a tím i pravidelnější provoz. Většina prací se bude odehrávat za jednokolejného provozu vlaků. Ten bude probíhat letos do 9. prosince a prakticky po celý příští rok. Na jeho konci dojde ke zprovoznění výhybek nové odbočky Lom, díky čemuž se úseky s provozem po jedné koleji zkrátí na polovinu.

Projekt je spolufinancován EU z Nástroje pro propojení Evropy (CEF), celková výše způsobilých nákladů projektu je 1,65 miliardy Kč. Míra podpory EU je 83,13 % ze způsobilých nákladů, výše dotace činí maximálně zhruba 1,35 mld. Kč. Zhotoviteli stavby jsou společnosti Elektrizace železnic Praha a Swietelsky Rail CZ.

Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

13.06.2023 Soutěž ČDS zná vítěze, Skypaper ocenil silnici v CHKO Slavkovský les

Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…

23.05.2023 Skypaper opět hlavním mediálním partnerem prestižní stavební soutěže ČDS

Jubilejní 20. ročník prestižní celostátní soutěže Česká dopravní stavba, technologie a inovace (ČDS) vyhlásí vítěze…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Co by nejvíce pomohlo ve vaší firmě překonat současné energetické potíže?

masívnější podpora obnovitelných zdrojů (soláry, větrníky...)
 
přehodnocení podmínek Green Dealu především co se týká racionality při dosažení termínů bezuhlíkové ekonomiky
 
dočasné pozastavení odklonu od uhlí po dobu nezbytně nutnou k překonání energetické krize
 
větší podpora energetických úspor (inovační technologie, kontrola plýtvání...)
 

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« duben 2024 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce