Modernizace tratě z Mělníka do Litoměřic má stát skoro 17 miliard Kč
Správa železnic vybrala projektanta modernizace traťového úseku z Mělníka do Litoměřic. Záměr projektu a dokumentaci pro povolení stavby vypracují společnosti Valbek a Sudop za 145 milionů korun. Rekonstrukcí projde část tzv. pravobřežky v délce téměř 35 kilometrů včetně všech nádraží. Stavební práce se plánují v letech 2030 až 2033, předpokládané celkové náklady dosahují 16,8 miliardy korun.
Cílem stavby je rekonstrukce úseku mezi Mělníkem a Litoměřicemi dolním nádražím, který vede po pravém břehu Labe. Cestující ve všech stanicích a zastávkách získají moderní nástupiště umožňující pohodlný nástup do vlaku. K dispozici budou mít nejen přehledný informační systém, ale také nové přístřešky a designový mobiliář.
Ve stanicích Mělník, Štětí a Polepy bude příchod k vlakům novými podchody s bezbariérovým přístupem. V Mělníku se zrekonstruuje nádražní budova, přibude i nové parkoviště. V Liběchově vznikne zastávka blíže k centru obce, současná stanice bude sloužit pouze pro nákladní dopravu.
Vyšší bezpečnost provozu zajistí instalace evropského zabezpečovače ETCS. Většinu z 26 přejezdů nahradí silniční nadjezdy nebo podjezdy a nově vybudované komunikace. Součástí stavby bude také rekonstrukce železničních mostů, propustků a opěrných zdí. Obnovou železničního svršku a spodku dojde ke zvýšení traťové rychlosti. Prodloužení kolejí ve stanicích umožní provoz dlouhých nákladních vlaků.
