Souhlasím.
Tato stránka využívá cookies za účelem zkvalitňování svých služeb. Setrváním na této stránce dáváte souhlas s jejich užitím. 
 
 
úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Modernizace stanice Karlovy Vary přesáhla 700 mil. Kč, zachovala historickou konstrukci

Karlovy Vary-nádraží
05.06.2019  |  Petr Bayer

Horní nádraží v Karlových Varech získalo moderní podobu, která odpovídá jeho významu lázeňského centra i krajského města. Celkové plánované náklady byly 716, 7 milionu korun bez DPH, maximální výše podpory EU v rámci Operačního programu Doprava může činit až 532,4 milionu Kč.

 

Cestujícím slouží už od roku 2017 nová výpravní budova, k níž přibyly nástupiště, nový podchod a výtahy. Úpravami prošly železniční svršek a spodek, trakční vedení i zabezpečovací zařízení. Karlovy Vary jsou díky lázeňství i poloze blízko hranic oblíbeným cílem našich i zahraničních turistů, kteří přijíždějí do města vlakem,“ uvedl generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda.

 

Stavba staniční části začala hned po dokončení první části projektu, tedy výstavbě nové výpravní budovy, do jejíchž prostor se postupně přemístila veškerá technologie a ovládání nového zabezpečovacího a sdělovacího zařízení. V návaznosti na modernizaci stanice realizovalo město Karlovy Vary stavbu nové lávky z přednádraží do sídliště Růžový vrch. 

Zajímavostí byla repase historického přístřešku umístěného původně nad 1. a 2. nástupištěm, který je nově umístěný nad kusou 3. kolejí. Jedná se o ocelolitinovou konstrukci z produkce strojíren a železáren Samuela Bondyho v Praze, která byla na nástupiště osazena roku 1891. V Karlových Varech je to jedna z mála posledních ocelolitinových halových staveb. Přečkala veškeré válečné události i poválečné opravy, kdy byla zkrácena na polovinu.

 Jsme rádi, že se vyřešilo jedno z nejvíce kritizovaných nádraží v ČR a velice oceňujeme zachování historické litinové konstrukce. Karlovy Vary se připojily k modernizaci nádraží vlastními investicemi do okolí. Nahradili jsme dosluhující provizorní lávku přes kolejiště novou, a nyní pracujeme, aby i prostor před nádražím byl pro cestující příjemný, bezpečný a přehledný,“ dodává primátorka Andrea Pfeffer Ferklová.

Zhotovitelem první části projektu s názvem Modernizace ŽST Karlovy Vary byla firma Skanska, zhotovitelem právě ukončené akce je Strabag Rail.

Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

21.06.2019 Soutěž Česká dopravní stavba vyhlásila vítěze, Skypaper v porotě a udělil cenu

Tituly 16. ročníku celostátní soutěže Česká dopravní stavba, technologie, inovace roku 2018 získaly Modernizace trati…

06.05.2019 Průzkum Skypaper: Růst letos čeká téměř polovina stavebních firem

Stavební firmy zvyšují svůj optimismus a růst v letošním roce očekává 46,5 procenta z nich, oproti 44,6 % v roce…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Co by nejvíce prospělo českému stavebnictví?

kvalitnější legislativa
 
více veřejných zakázek
 
omezení korupce
 
zlepšení odborného školství
 
zodpovědnější úředníci
 
jiné (můžete nám napsat co)
 

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« září 2019 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
18
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Retro Soutěž | Akce