úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Modernizace stanice Karlovy Vary přesáhla 700 mil. Kč, zachovala historickou konstrukci

05.06.2019  |  Petr Bayer

Horní nádraží v Karlových Varech získalo moderní podobu, která odpovídá jeho významu lázeňského centra i krajského města. Celkové plánované náklady byly 716, 7 milionu korun bez DPH, maximální výše podpory EU v rámci Operačního programu Doprava může činit až 532,4 milionu Kč.

 

Cestujícím slouží už od roku 2017 nová výpravní budova, k níž přibyly nástupiště, nový podchod a výtahy. Úpravami prošly železniční svršek a spodek, trakční vedení i zabezpečovací zařízení. Karlovy Vary jsou díky lázeňství i poloze blízko hranic oblíbeným cílem našich i zahraničních turistů, kteří přijíždějí do města vlakem,“ uvedl generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda.

 

Stavba staniční části začala hned po dokončení první části projektu, tedy výstavbě nové výpravní budovy, do jejíchž prostor se postupně přemístila veškerá technologie a ovládání nového zabezpečovacího a sdělovacího zařízení. V návaznosti na modernizaci stanice realizovalo město Karlovy Vary stavbu nové lávky z přednádraží do sídliště Růžový vrch. 

Zajímavostí byla repase historického přístřešku umístěného původně nad 1. a 2. nástupištěm, který je nově umístěný nad kusou 3. kolejí. Jedná se o ocelolitinovou konstrukci z produkce strojíren a železáren Samuela Bondyho v Praze, která byla na nástupiště osazena roku 1891. V Karlových Varech je to jedna z mála posledních ocelolitinových halových staveb. Přečkala veškeré válečné události i poválečné opravy, kdy byla zkrácena na polovinu.

 Jsme rádi, že se vyřešilo jedno z nejvíce kritizovaných nádraží v ČR a velice oceňujeme zachování historické litinové konstrukce. Karlovy Vary se připojily k modernizaci nádraží vlastními investicemi do okolí. Nahradili jsme dosluhující provizorní lávku přes kolejiště novou, a nyní pracujeme, aby i prostor před nádražím byl pro cestující příjemný, bezpečný a přehledný,“ dodává primátorka Andrea Pfeffer Ferklová.

Zhotovitelem první části projektu s názvem Modernizace ŽST Karlovy Vary byla firma Skanska, zhotovitelem právě ukončené akce je Strabag Rail.

Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

15.09.2020 Skypaper hlavním mediálním partnerem konference Chytrá a čistá mobilita

Dopravní trendy budoucnosti jsou hlavním tématem 7. ročníku konference Chytrá a čistá mobilita, která se uskuteční…

27.02.2020 Časopis Skypaper opět v porotě ČDS a udělí cenu za celospolečenský přínos

Již 17. ročník celostátní soutěže Česká dopravní stavba (ČDS) přijímá přihlášky za zvýhodněných podmínek do 6. dubna…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Jaký vývoj očekáváte ve vaší stavební firmě v roce 2021?

růst nad 5 %
 
růst do 5 %
 
stagnaci
 
pokles do 5 %
 
pokles nad 5 %
 

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« červen 2021 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce
Souhlasím.
Tato stránka využívá cookies za účelem zkvalitňování svých služeb. Setrváním na této stránce dáváte souhlas s jejich užitím.