úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Modernizace se dočká dalších šest tratí za více než 13 miliard korun

05.12.2018  |  Petr Bayer

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) schválila vypsání dalších šesti soutěží na stavby, jejichž celkové investiční náklady přesáhnou 13 miliard korun. Už za pár měsíců by tak měla začít například modernizace koridorových úseků z pražského Smíchova do Černošic a ze Soběslavi do Doubí u Tábora. „Ve všech případech jde o stavby s náklady přesahujícími miliardu korun. Budou se modernizovat také páteřní tratě, zatímco na sever od Soběslavi půjde o jeden z posledních úseků čtvrtého koridoru, práce na jihozápadě hlavního města naopak odstartují modernizaci velmi frekventované trati podél Berounky,“ říká generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda.

Pro příměstskou dopravu v okolí metropole bude důležité zahájení postupné modernizace trati z Prahy do Lysé nad Labem. Práce mezi Čelákovicemi a Lysou nad Labem navážou na nedávno dokončenou rekonstrukci prvně jmenované stanice, jejich součástí bude rovněž komplexní rekonstrukce dvoukolejného železničního mostu přes Labe.  

Přehled soutěžených staveb s uvedením celkových investičních nákladů:

Modernizace trati Veselí n.L. - Tábor - II.část, úsek Veselí n. L. - Doubí u Tábora, 2. etapa Soběslav – Doubí, 4 miliardy Kč

Optimalizace traťového úseku Lysá nad Labem (mimo) - Čelákovice (mimo), 1,5 miliardy Kč

Zvýšení traťové rychlosti v úseku Oldřichov u Duchcova – Bílina, 1,8 miliardy Kč

Peronizace v žst. Pačejov a zvýšení rychlosti v km 299,650 – 304,009, 1,1 miliardy Kč

Optimalizace trati Praha Smíchov (mimo) – Černošice (mimo), 3,6 miliardy Kč

Zvýšení traťové rychlosti v úseku Valašské Meziříčí-Hustopeče nad Bečvou, 1,6 miliardy Kč

Hlavním cílem modernizace úseku Soběslav – Doubí u Tábora je výstavba nové dvoukolejné přeložky, která bude znamenat zvýšení kapacity trati. Díky přeložce dojde ke zvětšení oblouků, což umožní maximální rychlost vlaků 160 km/h. Instalací moderního zabezpečovacího zařízení se současně zvýší bezpečnost provozu. Součástí stavby budou také přeložky pozemních komunikací druhé a třetí třídy a místních a polních cest.

Náplní optimalizace mezi Lysou nad Labem a Čelákovicemi je rekonstrukce celého dvoukolejného mezistaničního úseku. V rámci stavby bude zachována stávající stopa železniční trati, dojde však ke zvětšení poloměrů některých oblouků. Stěžejní most přes řeku Labe se komplexně zrekonstruuje na navrženou podplavnou výšku 5,25 m. Nosná konstrukce bude ve všech čtyřech polích nahrazena novou dvoukolejnou konstrukcí s průběžným štěrkovým ložem a dolní mostovkou. Traťový úsek v místě procházejícím městem Čelákovice bude od mostu směrem do zastávky Čelákovice-Jiřina opatřen protihlukovými stěnami s ohledem na plánované zvýšení rychlosti a kapacity trati. Maximální traťová rychlost bude nově 140 km/h pro klasické soupravy, vlaky s naklápěcími skříněmi budou moci jet až 150 km/h. 

Práce v úseku Oldřichov u Duchcova – Bílina budou zahrnovat úpravy geometrické polohy kolejí, které umožní odstranit lokální omezení rychlosti, zajistit dostatečnou kapacitu tratě a nahradit nevyhovující konstrukce a zařízení. Dále dojde k rekonstrukci železničního svršku a spodku včetně umělých staveb. Součástí projektu je rovněž výstavba zabezpečovacího zařízení 3. kategorie.

Kompletní přestavbou projde také stanice Pačejov. Předmětem projektu je demolice stávajícího a výstavba nových nástupišť ve stanici (jednoho ostrovního jednostranného a jednoho vnějšího o délkách 120 m). Bezbariérový přístup k vlakům bude podchodem. Dále se provedou rekonstrukce částí mezistaničních úseků směr Horažďovice předměstí a Nepomuk, navíc vzniknou dvě nová boční nástupiště o délce 120 m na zastávce Kovčín. Instalací nových technologických zařízení se zvýší bezpečnost železničního provozu.

V případě traťového úseku Praha Smíchov (mimo) – Černošice půjde o optimalizaci v jeho stávající stopě. Součástí projektu je rovněž návrh mimoúrovňového křížení v Praze-Velké Chuchli. V rámci stavby bude kompletně zrekonstruována stanice Praha-Radotín. Součástí protipovodňových opatření v jejím okolí bude zrušení železničního přejezdu, který se nachází ve stanici na kolejovém rozvětvení směrem na Dobřichovice.

Ke zvýšení rychlosti dojde v nejbližší době na další části dvoukolejné železniční trati Hranice na Moravě – státní hranice ČR/SR, konkrétně v mezistaničním úseku Valašské Meziříčí – Hustopeče nad Bečvou. Součástí projektu je rovněž zřízení bezbariérového přístupu k nástupištím a instalace informačního systému. V celém dotčeném úseku se zrekonstruuje zabezpečovací zařízení a trakční vedení.

Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

15.09.2020 Skypaper hlavním mediálním partnerem konference Chytrá a čistá mobilita

Dopravní trendy budoucnosti jsou hlavním tématem 7. ročníku konference Chytrá a čistá mobilita, která se uskuteční…

27.02.2020 Časopis Skypaper opět v porotě ČDS a udělí cenu za celospolečenský přínos

Již 17. ročník celostátní soutěže Česká dopravní stavba (ČDS) přijímá přihlášky za zvýhodněných podmínek do 6. dubna…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Jaký vývoj očekáváte ve vaší stavební firmě v roce 2021?

růst nad 5 %
 
růst do 5 %
 
stagnaci
 
pokles do 5 %
 
pokles nad 5 %
 

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« leden 2021 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce
Souhlasím.
Tato stránka využívá cookies za účelem zkvalitňování svých služeb. Setrváním na této stránce dáváte souhlas s jejich užitím.