úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Modernizace Masarykova nádraží má stát 2,5 miliardy korun

Masarykovo nádraží
10.07.2020  |  Petr Bayer Aktualizováno: 13.07.2020

Správa železnic hledá zhotovitele dokumentace pro stavební povolení pro rekonstrukci stanice Praha Masarykovo nádraží, kde budou začínat vlaky nového železničního spojení s Letištěm Václava Havla. Zahájení prací se plánuje v polovině roku 2022, potrvají do roku 2026. Celkové investiční náklady se předpokládají 2,5 miliardy korun. Úsek Praha-Ruzyně – Kladno již dodavatele dokumentace získal, zahájení prací se předpokládá v závěru příštího roku a potrvají tři roky. Náklady přesáhnou 5 miliard Kč.

Kapacita Masarykova nádraží se zvýší ze sedmi na devět kolejí. Rekonstrukcí projde zabezpečovací zařízení a trakční vedení, stejně jako dosud nemodernizované kolejiště v obvodu Hrabovka. Přístup na nástupiště bude nejen ze stávající dvorany, ale nově také ze zastřešené platformy spojující Hybernskou a Opletalovu ulici s ulicí Na Florenci. Nejstarší existující nádraží v Praze díky tomu přestane být překážkou pro chodce mířící ve směru od Václavského náměstí k autobusovému nádraží Florenc.

Cílem druhé stavby je zdvoukolejnění a elektrizace úseku z Prahy-Ruzyně do Kladna. Kompletně se přestaví stanice Hostivice a Jeneč, dnešní stanice Unhošť se zruší a nahradí ji zastávka Malé Přítočno na nově postavené přeložce. Zastávka Pavlov projde rekonstrukcí, nově se postaví zastávky Hostivice-Jeneček a Pletený Újezd. Nový železniční spodek a svršek, narovnání oblouků s využitím přeložek a moderní zabezpečovací zařízení s dálkovým řízením provozu umožní zvýšit rychlost vlaků až na 140 km/h. Železniční přejezdy na nejfrekventovanějších komunikacích se zruší a nahradí mimoúrovňovými kříženími silnice a železnice. Zhotovitelem dokumentace pro stavební povolení se stal Metroprojekt s nabídkou 112,3 milionu Kč.

Modernizace trati Praha – Kladno s připojením Letiště Václava Havla je jedním z největších dopravních projektů v ČR. Z jeho dílčích staveb je dokončena rekonstrukce Negrelliho viaduktu, na který se 1. června vrátily vlaky. Pro traťové úseky Kladno – Kladno-Ostrovec a Praha-Bubny – Praha-Výstaviště již vznikají projekty v rámci dokumentací pro stavební povolení, příští rok plánuje Správa železnic vypsat tendry na zhotovitele staveb.

Další články k tématu 

 

Odběr newsletteru

Aktuality

15.09.2020 Skypaper hlavním mediálním partnerem konference Chytrá a čistá mobilita

Dopravní trendy budoucnosti jsou hlavním tématem 7. ročníku konference Chytrá a čistá mobilita, která se uskuteční…

27.02.2020 Časopis Skypaper opět v porotě ČDS a udělí cenu za celospolečenský přínos

Již 17. ročník celostátní soutěže Česká dopravní stavba (ČDS) přijímá přihlášky za zvýhodněných podmínek do 6. dubna…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Jaký vývoj očekáváte ve vaší stavební firmě v roce 2021?

růst nad 5 %
 
růst do 5 %
 
stagnaci
 
pokles do 5 %
 
pokles nad 5 %
 

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« květen 2021 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce
Souhlasím.
Tato stránka využívá cookies za účelem zkvalitňování svých služeb. Setrváním na této stránce dáváte souhlas s jejich užitím.