úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Modernizace koridoru mezi Doubím a Soběslaví přišla na 4,8 mld. Kč

tunel
12.09.2022  |  Eduard Železný

Nová přeložka trati mezi Soběslaví a Doubím u Tábora byla zprovozněna. Končí tak modernizace předposledního úseku železničního koridoru z Prahy do Českých Budějovic. Plnohodnotný dvoukolejný provoz se spustí v polovině prosince. Realizace 8,8 kilometru dlouhého úseku nové železnice začala v září 2019, předpokládané náklady dosáhly 4,8 miliardy Kč. Projekt je spolufinancován EU v rámci Operačního programu Doprava 2014 – 2020.

Cílem projektu bylo nahrazení kapacitně a stavebně nevyhovující jednokolejné trati novou dvoukolejnou přeložkou, vedenou částečně v souběhu s dálnicí D3. Díky tomu se výrazně zvýší bezpečnost dopravy, její plynulost i kapacita dráhy. „Dokončujeme modernizaci další části trati z Prahy do Českých Budějovic. Zbývá poslední mezi Nemanicemi a Ševětínem,“ říká generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Díky nové trati se opět zkrátí jízdní doba vlaků z Prahy do jihočeské metropole. „Expresy nyní zvládnou tuto cestu za 100 minut místo původních 122,“ doplnil. K výraznému zkrácení jízdních dob dálkových vlaků přispěje i nedávné zprovoznění další přeložky mezi Sudoměřicemi u Tábora a Voticemi.

Mezi nejvýznamnější objekty stavby patří Zvěrotický tunel dlouhý 370 metrů, estakáda přes údolí Černovického potoka s délkou 832 metrů, estakáda přes Kamenný rybník (263 metrů) a přeložka silnice II/135. V rámci stavby byla zřízena nová zastávka Myslkovice. Naopak vlaky opustily stanici Roudná. V následujících týdnech se v uvedeném úseku bude jezdit po jedné koleji. Prvních pět dní budou vlaky jezdit rychlostí 80 km/h, která se poté zvýší na 110 km/h s výjimkou zhruba 800 metrů v místě napojení staré a nové trati v Doubí u Tábora, kde zatím zůstane bezpečnostní omezení na 50 km/h kolem pracovního místa, a snížení rychlosti na 30 km/h v místě přechodu pro pěší v Soběslavi do doby dokončení podchodu.

Od 1. listopadu se bude jezdit dvoukolejně, jediné omezení zůstane na kolejovém rozvětvení ve stanici Soběslav. Plnohodnotný dvoukolejný provoz začne 12. prosince. Do provedení tzv. rychlé pantografové zkoušky trolejového vedení na jaře 2023 bude maximální rychlost 110 km/h, poté se zvýší na 160 km/h. Její další zvýšení bude možné až po instalaci systému ETCS. Díky zprovoznění nového úseku se zruší pět železničních přejezdů a přechod pro chodce v Soběslavi, kde se vybudoval podchod. Zhotoviteli jsou Strabag Rail, Eurovia CS a Metrostav.

Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

13.06.2023 Soutěž ČDS zná vítěze, Skypaper ocenil silnici v CHKO Slavkovský les

Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…

23.05.2023 Skypaper opět hlavním mediálním partnerem prestižní stavební soutěže ČDS

Jubilejní 20. ročník prestižní celostátní soutěže Česká dopravní stavba, technologie a inovace (ČDS) vyhlásí vítěze…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« duben 2024 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce