úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

HolKa začne vyrůstat koncem léta, spolkne téměř 200 mil. korun

ZAKRES STVANICE
10.05.2021  |  Petr Bayer

Nová lávka HolKa mezi Holešovicemi a Karlínem pro chodce a cyklisty se má začít stavět koncem léta. Pražané by se po nové lávce mohli projít nebo projet na konci roku 2022. Bude dlouhá 285 metrů a šířka mezi zábradlími čtyři metry. Předpokládaná hodnota zakázky je 197 milionů korun. Výběrové řízení bylo vypsáno v půlce dubna.

„Nová lávka propojí hustě obydlené čtvrti Holešovic a Karlína s ostrovem Štvanice, který čeká celková proměna a stane se z něj nový park. Doteď to bylo možné pouze z rušného Hlávkova mostu. Propojí cyklostezky vedoucí podél řeky na obou březích. Po loňském otevření Trojské lávky posouváme další důležitý projekt,“ říká náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr.

Poloha lávky naváže na územní plán. Na straně Holešovic bude nástup umístěn na Bubenském nábřeží před branou do Pražské tržnice a na straně Karlína na Rohanském nábřeží s vyústěním na cyklostezku vedoucí po protipovodňové bariéře a následně na plánovaný veřejný prostor rozvojového území Rohanského ostrova. Přístup na lávku bude i ze Štvanice.

„Stavbu se nám podařilo zkoordinovat s dalšími čtyřmi důležitými akcemi v okolí. Zrekonstruujeme křižovatku Bubenského nábřeží a Argentinské, při té příležitosti tam opravíme i tramvajovou trať a celkové rekonstrukce se dočká i Bubenské nábřeží. Stane se z něj pěší promenáda s nástupem do tramvají. Opravíme také sto let starou kanalizaci,“ dodává Scheinherr.

Podoba vzešla z mezinárodní architektonicko-konstrukční soutěže. Na základě vítězného návrhu ateliéru architektů Marka Blanka a Petra Teje byl zpracován projekt výstavby. Podoba mostu odpovídá prostorové křivce vinoucí se krajinou, která nenásilně reaguje na výškové a půdorysné požadavky panorama Prahy, napojení na holešovický a karlínský břeh i na vítězný urbanistický návrh řešení ostrova Štvanice.

HolKa bude postavena z ušlechtilého materiálu, ultra-vysokohodnotného betonu (UHPC) s lesklým bílým mramorovým povrchem. Návrh počítá i s požadavky protipovodňové ochrany a bezbariérového řešení nástupů na lávku.

Další články k tématu 

 

Odběr newsletteru

Aktuality

15.09.2020 Skypaper hlavním mediálním partnerem konference Chytrá a čistá mobilita

Dopravní trendy budoucnosti jsou hlavním tématem 7. ročníku konference Chytrá a čistá mobilita, která se uskuteční…

27.02.2020 Časopis Skypaper opět v porotě ČDS a udělí cenu za celospolečenský přínos

Již 17. ročník celostátní soutěže Česká dopravní stavba (ČDS) přijímá přihlášky za zvýhodněných podmínek do 6. dubna…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Jaký vývoj očekáváte ve vaší stavební firmě v roce 2021?

růst nad 5 %
 
růst do 5 %
 
stagnaci
 
pokles do 5 %
 
pokles nad 5 %
 

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« říjen 2021 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce
Souhlasím.
Tato stránka využívá cookies za účelem zkvalitňování svých služeb. Setrváním na této stránce dáváte souhlas s jejich užitím.